Zoeken Vraag het forum

Misselijk in de ochtend, ook overgeven.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Denise.

Goedemiddag,

ik heb al een aantal jaren veel last van misselijkheid in de ochtend. Alleen sinds een paar weken lijkt het alleen maar erger te worden. Elke ochtend weer moet ik kokhalzen, & vervolgens zelfs overgeven, terwijl ik nog helemaal niets door m’n keel heb gehad. Echt gelijk vanaf het moment dat ik echt wakker ben, word ik misselijk, dus ik krijg er sowieso echt geen hap doorheen. De laatste tijd gaat de misselijkheid ook steeds langer door & als het uiteindelijk ongeveer stopt, krijg ik onzettend hoofdpijn dir ook behoorlijk lang kan duren.. Dit allemaal is zo irritant. Ik ben al een aantal keer naar de huisarts geweest, al 2x bloed laten prikken ( van de laatste keer moet ik de uitslag nog krijgen ) & ik heb vrijdag een gesprek met de kinderarts. Ook had ik medicijnen gekregen van de huisarts: domperidon. Die voor kinderen werkte noet bij mij & ook die voor volwassenen niet, ik kreeg er alleen maar meer buikpijn & zelfs diarree van. Is er hier misschien iemand die hier ook last van heeft of heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Veel liefs.

15 reacties
    Reageren
    dokterK

Kan het zijn dat je bloedsuiker s ochtends erg laag is? Daar kan je erg misselijk van worden. Is er iets dat je s ochtends wel kan verdragen? Zoals een banaan of iets anders wat je akte wel lekker vindt? Hoe oud ben je? Probeer het eens!

Reageren
    Denise.

Nou, ik zou het eerlijk gezegd niet weten..
    Ik ben 14 jaar. Tandenpoetsen gaat al net, dus ik krijg er helaas niets doorheen..

Reageren
    Anoniem

Ben je al wat wijzer? Ik heb hier namelijk ook last van.. Ik hoor graag van je

Reageren
    Marijn

Ik heb precies hetzelfde! Ik ben nu 13 (Bijna 14) en ’s ochtends tandenpoetsen gaat soms nog maar net.

Meestal na een klein beetje eten gaat t weer goed.. Maar meestal ben k telaat.

Reageren
    Melissa

Vervelend van het kokhalsen en spugen. Ik heb dit ook gehad een aantal jaar. Bij mij is het een schildklier afwijking. Omdat smorgens mijn schildklier opzet krijg ik die kokhals neigingen. Het heet de ziekte van graves. Nu met medicijnen gaat het een stuk beter. Je kan je schildklier bij de huisarts laten testen.

Groetjes Melissa

Reageren
    Demi

Hoi

Ik heb hier nu ook al een tijdje last van. Als ik wakker word is het kokhals gevoel er gelijk en voel ik me ook heel duizelig. Meestal als ik op sta moet ik ook gelijk kotsen terwijl ik nog niks gegeten heb. Meestal na het kotsen voel ik me weer iets beter en probeer ik wat te eten. Na het eten voel ik me weer prima. Het is echt heel erg vervelend en heb geen idee wat ik ertegen kan doen..

Reageren
    John (moderator)

Ga dan eens met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Noa

hoi iedereen ik ben ook 14 en heb hier ook regelmatig last van als ik ochtends wakker word en uit me bed stap word ik misselijk en krijg ik kotsneigingen en meestal hou ik me tandenpasta niet eens binne omdat ik dan al over me nek ga na het kotsen is alles gelijk weer prima en voel ik me weer Fijn ik kan dan ook gwn prima eten

ik vind dit wel heel irritant dat ik dit regelmatig heb weet iemand iets wat je der tegen kan doen?

Reageren
    John (moderator)

Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Lemon

Hallo,

Ik zit al 3 maanden met misselijkheid bijna elke ochtend. 2 keer naar spoed geweest en 4 keer bloed trekken maar niks te vinden. Alle waarde in mijn bloed is gecheckt lever, gal, nieren,… Ik heb wel hyperventilatie aanvallen en rap in paniek. Ik pak cameermidde op basis van kruiden. Na 5 dagen beter gelukkig

Reageren
    Eva

Ik heb dit af en toe, vooral als ik tanden poets heb ik kokhalzingen en als ik men mond dan uitspoel moet ik echt overgeven. Ik heb niet echt die misselijkheid direct als ik opsta…. maar vooral nadat ik heb overgegeven. Ii denk dat ii niet hetzelfde heb. Laat iemand iets weten of ze hetzelfde als mij hebben? Heb het deze ochtend nog gehad. Leeftijd (15).

Reageren
    Danielle

Hoi Melissa,

Bij mij is er ook een schildklierafwijking gevonden en slik hiervoor nu een paar weken medicatie. Maar nu ben ik in de ochtend steeds erg misselijk en aan het kokhalzen. Het rare is dat het rond 8.00 uur weer zo verdwijnt. Mag ik vragen wat jij hieraan hebt gedaan of voor hebt gekregen om die misselijkheid kwijt te raken?

Groet, Danielle

Reageren
    Finny

Beste,

Ik heb last van precies dit zelfde. Iedere ochtend ben ik enorm misselijk en moet ik 9/10 keer ook overgeven. Ik ben al een aantal keer naar de huisarts/ziekenhuis geweest, heb echo’s laten maken, bloed laten prikken (meerdere malen), ontlasting laten testen, verschillende medicijnen geprobeerd, maar niks helpt. Momenteel word het steeds erger en lijd ook mijn studie eronder.

Als je een oplossing hiervoor vind (of überhaupt iets wat helpt) dan hoor ik het graag!!!

Reageren
Reageer op: Misselijk in de ochtend, ook overgeven.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.