Zoeken Vraag het forum

obstipatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

Ik heb vanaf vorige weet zondag zo’n last van obstipatie, afgelopen donderdag laxeermiddel bij supermarkt gekocht, vrijdag enorme buikpijn kon niet eens meer lopen. Uiteindelijk toch wat ontlasting gehad met veel pijn en moeite. Toch maar ff de huisarts gebeld heb hier nog nooit eerder last van gehad. Heb poeder zakjes gekregen, kan nu wel naar de wc maar moet nog erg veel persen vanavond zag ik ook oranje slijm bij ontlasting iemand enig idee wat dit kan zijn?

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat slijm komt van je darmwand. Dat is niet zo erg…de zakjes zijn daar verantwoordelijk voor. Is je ontlasting nog steeds hard?
    Hoeveel drink je op een dag? gebruik je voldoende vezelrijke voeding en dagelijks vers fruit?

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je reactie.
    Ik ben vandaag gelukkig 2 keer naar de wc geweest, ik drink 2 liter water/thee per dag, eet dagelijks fruit en vezels. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik voor mijn obstipatie nooit dagelijks ontlasting had. Maar ik maak me nu echt druk wat als ik de zakjes niet meer inneem? Raak ik zeker weer verstopt? Vind het zo raar het kan toch niet van de een op de andere dag verstopt zitten. Vandaag nog geen zakje genomen na de 1e keer komt het redelijk soepel.

Reageren
    John (moderator)

Een obstipatie kan toch spontaan ontstaan hoor…

Neem morgen toch weer een zakje. Kijk daarna dan of het zonder ook kan

Reageren
    Anoniem

Bedankt, ga het proberen hoop het echt ben er ook teveel mee bezig denk ik, fijne avond

Reageren
    Anoniem

Vandaag toch geen zakje genomen heb gelukkig vanavond ontlasting gehad zou dit nog komen door de vorige zakjes of zou het weer op gang zijn gekomen?

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik zo helaas niet beantwoorden. Je zult dat morgen wel zien..

Reageren
    Anoniem

Nou ben weer terug bij af, donderdag afspraak huisarts maak me erg veel zorgen dat het misschien iets kwaadaardigs is. Heb de hele week ontlasting gehad wel aan de dunne kant en sinds vandaag weer hard en enorm veel moeite doen komt haast niks mee.

Reageren
    John (moderator)

Dat hoeft toch echt niet meteen iets kwaadaardigs te zijn hoor. Maar eens afwachten.
    Ja had die zakjes waarschijnlijk toch nog even moeten gebruiken

Reageren
    Bert

Je moet gehurkt poepen, dat is de truc. Kijk eens op http://www.drukkruk.nl.

Reageren
Reageer op: obstipatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.