- Anoniem18 januari 2016 om 19:14
Hallo allemaal,
Ik heb vanaf vorige weet zondag zo’n last van obstipatie, afgelopen donderdag laxeermiddel bij supermarkt gekocht, vrijdag enorme buikpijn kon niet eens meer lopen. Uiteindelijk toch wat ontlasting gehad met veel pijn en moeite. Toch maar ff de huisarts gebeld heb hier nog nooit eerder last van gehad. Heb poeder zakjes gekregen, kan nu wel naar de wc maar moet nog erg veel persen vanavond zag ik ook oranje slijm bij ontlasting iemand enig idee wat dit kan zijn?
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 januari 2016 om 20:51Dat slijm komt van je darmwand. Dat is niet zo erg…de zakjes zijn daar verantwoordelijk voor. Is je ontlasting nog steeds hard?
Reageren
Hoeveel drink je op een dag? gebruik je voldoende vezelrijke voeding en dagelijks vers fruit?Anoniem19 januari 2016 om 16:08Bedankt voor je reactie.
Reageren
Ik ben vandaag gelukkig 2 keer naar de wc geweest, ik drink 2 liter water/thee per dag, eet dagelijks fruit en vezels. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik voor mijn obstipatie nooit dagelijks ontlasting had. Maar ik maak me nu echt druk wat als ik de zakjes niet meer inneem? Raak ik zeker weer verstopt? Vind het zo raar het kan toch niet van de een op de andere dag verstopt zitten. Vandaag nog geen zakje genomen na de 1e keer komt het redelijk soepel.John (moderator)
19 januari 2016 om 17:20Een obstipatie kan toch spontaan ontstaan hoor…
Neem morgen toch weer een zakje. Kijk daarna dan of het zonder ook kan
ReagerenAnoniem19 januari 2016 om 18:42Bedankt, ga het proberen hoop het echt ben er ook teveel mee bezig denk ik, fijne avond
ReagerenAnoniem20 januari 2016 om 20:40Vandaag toch geen zakje genomen heb gelukkig vanavond ontlasting gehad zou dit nog komen door de vorige zakjes of zou het weer op gang zijn gekomen?
ReagerenJohn (moderator)
20 januari 2016 om 21:37Die vraag kan ik zo helaas niet beantwoorden. Je zult dat morgen wel zien..
ReagerenAnoniem26 januari 2016 om 17:15Nou ben weer terug bij af, donderdag afspraak huisarts maak me erg veel zorgen dat het misschien iets kwaadaardigs is. Heb de hele week ontlasting gehad wel aan de dunne kant en sinds vandaag weer hard en enorm veel moeite doen komt haast niks mee.
ReagerenJohn (moderator)
26 januari 2016 om 18:15Dat hoeft toch echt niet meteen iets kwaadaardigs te zijn hoor. Maar eens afwachten.
Reageren
Ja had die zakjes waarschijnlijk toch nog even moeten gebruikenBert4 oktober 2016 om 18:18Je moet gehurkt poepen, dat is de truc. Kijk eens op http://www.drukkruk.nl.
Reageren