- Anoniem15 december 2015 om 09:46
Lees dat het voedsel tussen de 24 uur en de 30 uur door het lichaam gaat…wat ik echter wil weten is dat ik vaak ‘ s ochtends de grote boodschap doe ( zeg tussen 08.00 en 09.00 uur), verder in de loop van de dag zelden naar het toilet voor een grote boodschap…nu, die grote boodschap in de ochtend, welke maaltijd is dat, dat er uit komt? Is dat het avond eten van de dag ervoor ( zeg tussen 17.00 en 18.00), maar dan zou het ongeveer 16 uur erover hebben gedaan, en dus te snel…of is het de avond maaltijd van twee dagen ervoor? Maar dan duurt het veel te lang….
M.a.w wanneer komt de avond maaltijd eruit, welke ik eet zeg om 17.00 uur? Is dat de volgende ochtend of is het de ochtend daarna (dus 2 dagen later, bijna 40 uur)-? Vraag daarbij: hoe lang kan de ontlasting in de endeldarm verblijven zonder aandrang gevoel?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 december 2015 om 10:20Ik neem aan dat je meer eet als alleen avondeten.
Je lichaam maakt geen onderscheid tussen welke maaltijden er uit moeten. Het voedsel zit gedurende de hele dag zit in je darmen. Je poept 1 x per 24 uur…Afhankelijk van wat je eet en drinkt kan het een keer iets sneller passeren en de andere keer iets langzamer. De hele spijsvertering duurt overigens afhankelijk van de samenstelling het voedsel tussen 24 – 48 uur.
Als er een bepaalde hoeveelheid ontlasting in je endeldarm komt, ontstaat er in de regel aandrang.
ReagerenAnoniem15 december 2015 om 11:24Als ik het dan goed begrijp, en bij ‘normale’ om standigheden kan de maaltijd van 17.00 er nooit uitkomen de volgende ochtend 09.00…., want dan zit je op 16 uur?
Reageren
Vaak denken we toch dat wat eruit komt ’s ochtends, van de dag ervoor is, maar dat is niet het geval…?John (moderator)
15 december 2015 om 12:06Nee dat is inderdaad niet het geval. Tenzij je bijvoorbeeld diarree hebt, of een darmprobleem. Dan zou de passage wel sneller kunnen verlopen.
Reageren