- Anoniem3 november 2015 om 08:53
Ik zit al jaren met een probleem. Mijn darmen zijn zo raar en vies aan het rommelen!! Ik wil steeds niet naar school omdat het zo schandelijk is. Meestal als ik naar de wc ga is het daarna over, maar nu heb ik echt ene probleem. Heb al een week last van die rommelingen en het houdt niet op ook al ha ik naar de wc. Ik heb erg gevoelige darmen en maag en moet binnenkort naar de kinderarts. Morgen begint de examenweek en ik zie er verschrikkelijk tegen op door m’n darmen. Het is zo gênant als het helemaal stil is en je hoort opeens allemaal rare geluiden en borrelingen. Ik weet echt niet wat ik moet doen, welke eten goed en wat juist slecht. Iemand een idee??
6 reactiesReagerenAnoniem3 november 2015 om 08:55Ben trouwens 16
ReagerenAnoniem3 november 2015 om 08:58Heb ook heel veel last van winderigheid terwijl ik anders nooit scheten laat. Slik al een tijd regelmatig probiotica, maar dit werkt niet.
ReagerenJohn (moderator)
3 november 2015 om 11:16Zorg in ieder geval voor gezonde voeding en eet op tijd. Minimaal 4 x per dag. Vermijd vet eten en neem niet teveel suikerhoudende voeding. Probeer zoveel mogelijk koolzuurhoudende dranken te vermijden. Als je energy drinks gebruikt, stop daar dan meteen mee. Zorg dat je voldoende drinkt. 1,5 – 2 liter per dag, drink veel water.
ReagerenAnoniem3 november 2015 om 11:26Ik drink nooit energy drank. Vet eten vermijd ik zoveel mogelijk, maar het lijkt wel of niks werkt….
ReagerenJohn (moderator)
3 november 2015 om 11:53Maar eens even afwachten wat de kinderarts ervan gaat vinden
ReagerenAnoniem3 november 2015 om 15:16Ja doe ik ook, maar zie echt op tegen morgen. Hrt is zo gênant als het helemaal stil is en m’n buik gaat helemaal tekeer en allemaal rare en vieze geluiden….
Reageren