- Anoniem23 oktober 2015 om 07:42
Beste lezers,
Ik ben een man van 23 jaar en heb het volgende probleem.
Ik heb al een tijdje last van mijn darmen in de zin van mijn ontlastingspatroon. Deze is zeer wisselend. Soms moet ik 3 keer per dag naar de wc, soms 1 keer per dag of om de dag. Ook is mijn ontlasting vaak dun of plakkerig van aard. Eigenlijk is deze bijna nooit zoals die hoort te zijn.
Heel soms moet ik ook vrijwel direct na het avond eten naar het toilet. De ontlasting heeft een normale kleur en er is geen slijm aanwezig. Ik heb ook regelmatig last van winderigheid.
Ik heb verder geen pijnlijke klachten zoals buikkramp of kramp in de darmen.
Ik sport fanatiek en ben redelijk met mijn voeding bezig. Zo drink ik zelden frisdrank. Mijn eetpatroon bestaat vooral uit yoghurt, melk(0,5L p dag), bruin brood met kaas of vleeswaren, fruit en s avonds voornamelijk groenten. Ik drink ongeveer 5 koppen koffie op een dag plus ruim twee liter water.
Is dit een bezoekje aan de huisarts waard?
Alvast bedankt
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 oktober 2015 om 10:51Ik denk dat het toch vooral te maken heeft met je voeding.
Reageren
Je krijgt namelijk nogal wat voedingsvezels binnen. Dat hoeft helemaal niet slecht te zijn maar heeft wel invloed op je ontlasting…Als er voor de rest geen klachten zijn, zal je huisarts hier ook niet veel mee kunnen.
Ik zou je willen aanreden om eens een weekje de [url=https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/eetmeter/]eetmeter[/url] van het voedingscentrum te gebruiken. Daarmee krijg je een goed inzicht over de voeding en hoe goed het werkelijk is….Anoniem23 oktober 2015 om 12:15Beste Tandor,
Bedankt voor je reactie. Ik ga vanaf maandag starten met de eetmeter en zal mijn resultaat hier posten.
Gr
Reageren