- Anoniem20 oktober 2015 om 14:43
Beste leden,
Ik heb jullie hulp nodig en ik hoop letterlijk met heel mijn hart dat jullie me kunnen helpen
Ik ben 23 jaartjes (man) en gebruik dagelijks morfine voor chronische pijn ik weet dat deze medicijnen vaak verstoppingen als bijwerkingen hebben.
Ik heb ook zakjes gekregen die ik dagelijks dien in te nemen, dit deed ik de laatste weken niet wat achteraf heel stom is geweest.
Ik heb al ruim een week geen ontlasting gehad, vandaag had ik aandrang maar het voeld alsof er letterlijk een baksteen vaztzit. Het doet ook gigantisch veel pijn tot bloedens toe. Ik zit nog steeds verstopt en heb echt bijna een uur op het toilet gezeten. Ik heb me huisarts gebeld die mij microlax klysma’s heeft voorgeschreven. Ruim een uur geleden heb ik deze inbracht, ik voelde aandrang maar het lukt maar niet om te ontlasten omdat het muurvast zit en zoveel pijn doet, de pijn zit zowel binnen in me darm als buiten op de anus, ik ben in paniek en weet totaal niet wat ik moet doen
Kan iemand me alsjeblieft helpen en vertellen wat er eventueel gedaan kan worden indien je zo verstopt zit, de ontlasting steen hard is en dat het geblokkeert is en geen vooruitgang in te krijgen is?
Ik wacht met veel spanning af op een reactie want ik weet me geen raad meer
1 reactieReagerenJohn (moderator)
20 oktober 2015 om 15:51Je zou in de apotheek een Colex Klysma kunnen halen. Dat is groter klysma van 133 ml. Dat werkt beter dan de microlax en heeft minder bijwerkingen. Neem dan 2 of 3 van die klysma’s mee voor als het nog eens nodig zou zijn. Ze kosten maar heel weinig..
Daarnaast dus wel de zakjes blijven gebruiken. Omdat de apotheek nu gesloten is zou je vanavond nog een zakje marcrogol kunnen nemen.
Reageren
Zorg er ook voor de je voldoende drinkt en gebruik vezelrijke voeding.