Zoeken Vraag het forum

HELP ME ASLJEBLIEFT, Ernstige verstopping

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste leden,

Ik heb jullie hulp nodig en ik hoop letterlijk met heel mijn hart dat jullie me kunnen helpen

Ik ben 23 jaartjes (man) en gebruik dagelijks morfine voor chronische pijn ik weet dat deze medicijnen vaak verstoppingen als bijwerkingen hebben.

Ik heb ook zakjes gekregen die ik dagelijks dien in te nemen, dit deed ik de laatste weken niet wat achteraf heel stom is geweest.

Ik heb al ruim een week geen ontlasting gehad, vandaag had ik aandrang maar het voeld alsof er letterlijk een baksteen vaztzit. Het doet ook gigantisch veel pijn tot bloedens toe. Ik zit nog steeds verstopt en heb echt bijna een uur op het toilet gezeten. Ik heb me huisarts gebeld die mij microlax klysma’s heeft voorgeschreven. Ruim een uur geleden heb ik deze inbracht, ik voelde aandrang maar het lukt maar niet om te ontlasten omdat het muurvast zit en zoveel pijn doet, de pijn zit zowel binnen in me darm als buiten op de anus, ik ben in paniek en weet totaal niet wat ik moet doen

Kan iemand me alsjeblieft helpen en vertellen wat er eventueel gedaan kan worden indien je zo verstopt zit, de ontlasting steen hard is en dat het geblokkeert is en geen vooruitgang in te krijgen is?

Ik wacht met veel spanning af op een reactie want ik weet me geen raad meer

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Je zou in de apotheek een Colex Klysma kunnen halen. Dat is groter klysma van 133 ml. Dat werkt beter dan de microlax en heeft minder bijwerkingen. Neem dan 2 of 3 van die klysma’s mee voor als het nog eens nodig zou zijn. Ze kosten maar heel weinig..

Daarnaast dus wel de zakjes blijven gebruiken. Omdat de apotheek nu gesloten is zou je vanavond nog een zakje marcrogol kunnen nemen.
    Zorg er ook voor de je voldoende drinkt en gebruik vezelrijke voeding.

Reageren
Reageer op: HELP ME ASLJEBLIEFT, Ernstige verstopping
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.