Zoeken Vraag het forum

Maagpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb nu al 4,5 maand last van mijn maag en darmen. Mijn maag rommelt de hele tijd en ik ben altijd misselijk, maar ik heb nog nooit overgegeven. Ook heb ik het gevoel dat heel mijn darmen volzitten met lucht, ik moet ook veel winden laten. Mijn buik is heel erg opgezet, het voelt wel alsof ik zwanger ben. Zijn dit zwangerschapsklachten of niet? Ik ben al naar de huisarts geweest en hij dacht dat het de helicobacter pylori kon zijn, maar ik ben toch bang dat ik zwanger ben vanwege de misselijkheid en de opgezette buik. Kan iemand me hiermee helpen?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is toch niet erg waarschijnlijk. Je hebt de klachten al 4,5 maand dus zou je al 5 maanden zwanger moeten zijn. Je zou dus en een flinke buik moeten hebben en de baby zou onderhand heen en weer moeten huppen in je buik. Bovendien zou je dan al maanden niet meer ongesteld moeten zijn. Daarnaast had je natuurlijk al lang een zwangerschapstest kunnen doen om te kijken of je zwanger bent. Daarnaast zijn een rommelende maag, lucht in de darmen en winderigheid nou niet bepaald specifieke zwangerschapssymptomen. Beetje vreemd…..

Is er nog verder onderzoek gedaan of wordt er nog onderzoek gedaan naar de bacterie?

Reageren
    Anoniem

Over 2 weken moet ik een test doen en over 3 weken heb ik de uitslag (van de helicobacter pylori)

Reageren
    John (moderator)

Dat maar eens even afwachten. Gezien de klachten zou het heel goed de Helicobacter kunnen zijn.

Reageren
Reageer op: Maagpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.