Zoeken Vraag het forum

Jarenlang klachten,

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik zit al jaren met een lastig probleem. Ik ben al meerdere keren bij de huisarts geweest, in het ziekenhuis, verschillende onderzoeken laten doen, maar er komt niets uit. Ik moet er maar mee leven wordt mij verteld. Ik vraag me af of mijn probleem een van jullie bekend voor komt en of jullie enig advies hebben! Dit is eigenlijk mijn laatste hoop.

Al jaren heb ik dagelijks last van buikpijn: krampen, steken, opgeblazen gevoel, en bijna dagelijks diarree. Soms is de pijn ondraaglijk. De huisarts dacht aan een allergie (gluten, lactose) en ik ben dan ook hier op getest, maar hier kwam niets uit. De huisarts zei, het zal wel pds zijn dan. Het komt door stress…

Ik heb ook last van mijn maag. Tijdens het eten zwelt mijn buik boven mijn navel zeg maar helemaal op. Dit is pijnlijk. Dit heb ik de laatste maanden pas.

Sinds een jaar heb ik ook last van aambeien. In november ben ik hiervoor naar de huisarts geweest. Hij zei, als je nog een keer last krijgt moet je gelijk terugkomen. Sindsdien tot nu heb ik stuk of tien keer last van gehad, maar steeds na een paar dagen trekt het weer een beetje weg, waardoor ik denk: laat maar zitten. Het bloedt ook vaak. De laatste weken krijg ik er steeds meer last van. De huisarts gaf in november aan dat ik vast te veel pers. Ik weet van mezelf dat ik dat echt niet doe, en ik denk dat de aambeien het gevolg zijn van mijn buikklachten en het ophouden van diarree (dat oefent druk uit natuurlijk).

Kunnen jullie mij adviseren. Herkent iemand mijn klachten en wat zou ik hieraan kunnen doen! De huisarts gaf wel aan dat als ik vaak aambeien heb, dit kan duiden op darmkanker? Dat zou natuurlijk wel mijn buikpijn verklaren. Maar ik wil niet van het ergst uitgaan. Misschien is er wel heel iets anders aan de hand waar nog geen arts aan gedacht heeft. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Liefs

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Is je ontlasting ook al onderzocht?
    Gebruik je medicijnen?

Reageren
    Anoniem

Dankjewel voor je reactie.

Ja, dit is ook al onderzocht. Kwam niets uit.

Ik gebruik geen medicijnen, helemaal niets.

Reageren
    John (moderator)

Ik zou je dan toch willen aanraden om aan je huisarts een verwijzing te vragen voor de MDL arts. Als je daar al bent geweest ga dan naar een andere arts in een ander ziekenhuis voor een second opinion. Er zal toch nog eens goed moeten worden gekeken waar de klachten vandaan komen.

Reageren
Reageer op: Jarenlang klachten,
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.