- Anoniem22 juli 2015 om 13:14
Ik weet het echt even niet meer.
33 jaar was ik fit, slank, sportief, ik at en bewoog gezond, had veel energie, was meestal vrolijk. Ik had natuurlijk wel een aantal klachten, maar daar viel allemaal mee te leven.
Alhoewel ik vanaf mijn tiende jaar kamp met rug- en nekklachten, waar ik zeker een mentale component bij herken. Als kind had ik vreselijk last van obstipatie, veel pijn gehad.
Toch klopte alles van hierboven, toch ondanks dat gezond en fit.
Sinds de zwangerschap van ons zoontje, die nu vier jaar is, kreeg ik enorme honger, elke dag, de hele dag, zo’n vreselijke honger, craving, veel migraines na de bevalling.
Moe, heel veel griep, iedere griep vreselijk hoesten, zo erg dat ik bijna stikte van de kriebelhoest.
Toen begon het hele circus. Longonderzoek, astma met een randje COPD, later bleek geen astma, geen COPD, maar postvirale bronchiale hyperreactiviteit , dus astmatische reactie na een virusinfectie. Medicatie, fluticason en salbutamol.
Toen bleek hashimoto bij de internist, hebben mijn vader, mijn oma, aantal ooms en tantes ook. Daarna bleef ik maar moe. Moe en vergeetachtig, moeite op woorden te komen, ik kan geen normaal gesprek voeren.
Toen werd ik opgenomen met een hevige hoofdpijnaanval en verwijdde pupil en moeite met spreken, bleek gelukkig geen CVA, maar heftige migraine aanval. Na de ruggenprik kreeg ik postpunctionele hoofdpijn, verschrikkelijk! Ander halve week plat gelegen….Dus bij de neuroloog.
Daarna ging het iets beter, begon mijn hart. Allerlei onderzoeken, die met adenosine, vreselijk, dacht dat ik dood zou gaan.
Uit alle onderzoeken komt niets of nauwelijks iets…
Ventriculaire extrasystolen, maar zo hevig, dat het m’n hart uitput, dus ik moet metoprolol nemen, waar ik nog meer moe van wordt.
Dat was dus de cardioloog.
Eindelijk raak ik iets beter ingesteld op de euthyrox.
Gaat iets beter, krijg ik last van m’n maag!!
Enorme brandende oprispingen, pijn in borstbeen en rug, elke dag, de hele dag, wordt steeds heviger. Ik krijg ranitidine.
Eerst helpt het, later word ik er misselijk bij, ik hou bijna niets binnen, spuug veel, eet bijna niks meer en val in 8 weken 8 kilo af.
Terwijl ik eerst maar aan bleef komen, ondanks een gezond dieet en gezonde beweging.
Nu kreeg ik gister een gastroscopie en ‘alles ziet er goed uit’.
Hoe kan dat?? Hoe kan alles er goed uitzien na weken brandend zuur in m’n slokdarm? En geloof me, ik ben dolgelukkig dat alles er goed uitziet, want ik was erg bang voor kwaadaardige ellende.
Maar hoe kan alles er goed uitzien met zoveel last en pijn?
Voor de zekerheid wordt er nog gecheckt, biopt, of er helicobacter is of coeliaki, omdat het laatste vaak samengaat met Hashimoto.
Volgende week de uitslag. Arts gaf aan: meestal komt hier niets uit.
Als ik dan zo snel blijf afvallen, moet mijn huisarts verder beleid voorstellen.
Wat moet ik nu?
Ik weet het effe niet meer?
Is dit allemaal gevolg van stress?
Kan dat?
Of is er een grotere autoimmuunreactie gaande, die longen, schildklier, hart, hersenen en nu de maag aanvalt?
Wat is er toch met me aan de hand?
Dit kan toch zo niet langer?
Ik wil ook niet nog meer onderzoeken die toch alleen maar uitwijzen wat het allemaal niet is. En nog meer medicijnen die alles nog erger maken.
Wie heeft raad?3 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 juli 2015 om 14:12De ziekte van Hashimoto is een auto-immuunziekte. Een zgn Multi systeem aandoening. Het belangrijkste kenmerk is een traag werkende schildklier, maar ook andere organen kunnen in de problemen hierdoor raken. dat kan een breed scala aan klachten geven.
Daarnaast kan stress ook een belangrijke factor spelen.
Kijk hier voor meer info:
http://www.schildklier.nl/hypothyreoidie/klachten-hypothyreoidie/hashimotoJe zou ook eens de test kunnen doen op:
Reageren
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestAnoniem22 juli 2015 om 14:28Al deze ellende kan toch niet zomaar veroorzaakt worden door een ziekte waarvan de internist zegt dat het simpel op te lossen is door suppletie met euthyrox?
Reageren
Ik had 32 punten.John (moderator)
22 juli 2015 om 14:44Ik denk dat het iets te simpel is gedacht door de internist….. Je traagwerkende schildklier kan behandeld worden maar daarmee is de immuunaandoening nog lang niet opgelost.
Reageren
Kijk bij de info op de link die ik mee stuurde in mijn vorige bericht.