Ik ben een vrouw van 36 jaar, mooi op gewicht, en gebruik geen medicatie. Drink en rook niet.
Ik ervaar wel heel veel stress voor een lange periode.
Eind september kreeg ik plots heel veel pijn in mijn buik. Het begon rond mijn navel en ging toen langzaam omhoog. Het was zo heftig dat ik nauwelijks kon stilzitten.
Mijn huisarts heeft sindsdien meerdere medicatie voorgeschreven (omeprazol, pantaprazol)
Ik had erg veel last van bijwerkingen en hoewel die extreme pijn na een paar uur afzakte, had ik wel continue een rotgevoel in mijn maag.Ik heb 6 weken lang maagzuurremmers gebruikt, wel de laagste hoeveelheid ivm de bijwerkingen.
Afgesproken dat ik stop met de maagzuurremmers en over 2 weken een ontlasting test doe op heliobacter.
Blij om te stoppen met de maagmedicatie, maar daarna begon de ellende.
Ik heb continue een drukkend gevoel op mijn maagkuil en ik boer aan 1 stuk door. Ik heb 0 eetlust, en zit heel snel vol. Ik ben 2 kilo afgevallen inmiddels. Maalox maakt 0 verschil. Ik heb het ook niet zuur.
Die pijn die ik in het begin had heb ik niet meer, dit is anders.
Uit angst ging ik zoeken wat het zou kunnen zijn en maagkanker kwam naar boven. Heel veel van mijn symptomen komen overeen. Ik heb dus de huisarts gevraagd om mijn ijzer te laten testen. Dit was toevallig eind juli gebeurd ivm een controle, en die was toen goed. De huisarts ziet er daarom geen reden tot. Ze wil ook geen gastroscopie omdat ik nog jong ben en niet in een risico categorie val.
Ik maak mij vreselijk veel zorgen omdat ik lees dat maagkanker vaak te laat wordt gevonden. Tevens hebben de medicatie ook nooit echt goed gewerkt. En het niet goed kunnen eten werkt averechts op mijn gemoedsrust.
Heeft de huisarts een punt of moet ik eisen om een gastroscopie.
Mijn huisarts wilde geen gastroscopie zelf regelen, maar heeft me wel een doorverwijzing gegeven naar de gastro-enteroloog. Stoelgang onderzoek lijkt me een goede volgende stap. Vraag anders een doorverwijzing, een afspraak gastro daar moet je waarschijnlijk ook een paar weken op wachten. En daartegen heb je de uitslag van je stoelgang onderzoek.
Er zijn klinieken waar je terecht kunt zonder verwijzing maar hier hangt wel een kostenplaatje aan vast jammer genoeg.
Een beetje ver gezocht m nou meteen aan maagkanker te denken. De klachten zitten namelijk in de buik. rondom de navel. Dus het zullen eerder klachten van je darmen zijn. Eerst maar een het ontlastingsonderzoek laten doen
Het begon rond mijn navel, maar zit nu al ruim 6 weken echt in mijn maag. Voornamelijk het maagkuiltje.
Ik kan inmiddels ook nauwelijks eten.
Na 2,3 happen, staat het mij tegen en kan ik niet verder eten.
Ik ben zo bang voor maagkanker. Heb vanmiddag even een belafspraak met de huisarts.