- Anoniem5 juni 2015 om 09:44
Hallo,
Ik ben zo’n 9 maanden geleden vaginaal bevallen en had ben toen gehecht was net niet nodig om onder narcose te doen.
Maar goed, de eerste weekjes gingen voorbij en de ontlasting was gewoon goed en had nergens geen last van.
Wel had ik last van opgeblazen gevoel en de dokter vertelde dat ik lucht in mijn darmen had. Ik moest goed gezond eten, veel drinken en bewegen.
Dat doe ik allemaal gewoon dagelijks.
Ik weet niet hoelang na de bevalling het was maar ineens was er druk als ik moest poepen en deed het veel pijn en kwam er bloed mee ( doorscheuren).
Ik kreeg een soort laxeermiddel en kocht zelf een zalfje curanol.
Het ging weer beter, dan was het over en een week of 2/3 later begon het weer open te gaan.
Ik ben gestopt met dat laxeermiddel ik werd er misselijk van en mijn ontlasting was helemaal niet te hard!
En telkens als ik denk dat ik ervan af ben scheurt het weer open.
In januari dacht ik voor de eerste keer dat ik er eindelijk vanaf was en dan kan ik eindelijk ontspannen naar de wc zonder pijn en dan begint het hele grapje weer opnieuw.
Ik word er zo moedeloos van.Ik heb lucht in mijn buik/darmen zou dat er mee te maken kunnen hebben?
De dokter zegt dat dat kot door verkeerd te ademen maar ik kan niet normaal ademen als ik moet poepen.Iemand tips wat er tegen te doen is of wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
1 reactieReagerenJohn (moderator)
5 juni 2015 om 13:16Inslikken van lucht, tijdens eten en drinken bijvoorbeeld of verkeerd ademen kan een opgeblazen gevoel geven en borrelende darmen veroorzaken.
Maar met inscheuren heeft dat niets te maken.[quote]ik kan niet normaal ademen als ik moet poepen.[/quote]wat bedoel je hier precies mee? Moet je altijd hard drukken als je poept? En wat scheurt er nou precies in?
Reageren