- Anoniem8 april 2015 om 12:03
Ik gebruik nu 6 dagen macrogol voor een verstopping (zoals de huisarts denkt)
De ontlasting is zachter, maar het zijn nog steeds beetjes wat ik poep.
Het is zacht en niet stevige poep.Het gevoel dat het langs de dikke ontlasting naar buiten komt.
Rechtonderin de buik doet het ook lichtjes zeer als je er druk (richting blindedarm)Tips?
13 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 april 2015 om 16:32In ieder geval terug naar de dokter. Na 6 dagen zou het toch eigenlijk opgelost moeten zijn. Misschien goed om een echo van je buik te laten maken.
ReagerenAnoniem8 april 2015 om 16:40Op de 3e dag kon ik poepen, toen had ik veeeeeeel ontlasting en was zacht eerste deel was hard en toen zacht maar wel dik.
Daarna waren het steeds dunne slierten en niet zoals de eerste ontlasting.
Reageren
Echt Pijn heb ik niet meer..Anoniem8 april 2015 om 16:41Anoniem10 april 2015 om 06:10Nu 1 week precies aan het drinken de zakjes.
Drang is groot en als ik dan wil poepen komt er niet super veel uit.
Als ik sta en druk in de buik doet het lichtjes zeer..Toch maar naar de huisarts?
ReagerenAnoniem10 april 2015 om 06:13Prikkelbare Darm Syndroom dit zou ik kunnen hebben dan poep je ook vaker en kleine beetjes
ReagerenJohn (moderator)
10 april 2015 om 06:29Dat je nog voor 1,5 week Macrogol hebt, wil niet per definitie zeggen dat je die allemaal moet gebruiken.
Reageren
Ik zou toch even contact opnemen met de huisarts.Anoniem10 april 2015 om 09:49Ooh ik d8 moet het afmaken al die zakjes.
Tentweede:
http://www.gezondheidsnet.nl/stoelgang-en-spijsvertering/de-bristol-stoelgangschaal
Mijne ontlasting ziet er zo ongeveer uitType 3
De ontlasting heeft de vorm van een worstachtige keutel, met barsten aan het oppervlak.Denk dat het dan wel goed zit en geen huisarts hoef te raadplegen.
Reageren
Vanmorgen al 3x ontlasting gehad de ene keer meer dan de andere. De Geur is ene keer ook sterker dan andersJohn (moderator)
10 april 2015 om 10:06Kijk, dan is het in ieder los gekomen.
Reageren
Zorg er nu wel voor dat je voldoende drinkt, 1,5 tot 2 liter per dag en vezelrijke voeding gebruikt. Eet ook dagelijks een stuk vers fruit.Anoniem10 april 2015 om 11:47Zal ik zeker doen
ReagerenAnoniem10 april 2015 om 11:56wel de kuur afmaken heb nog 7 zakjes
ReagerenJohn (moderator)
10 april 2015 om 16:03Het is geen kuur die je moet afmaken.
Reageren
Las je ontlasting weer normaal is kun je ermee stoppen. Anders krijg je er diarree van. Neem nog 3 x 1 zakje om de twee dagen en stop er dan meeLorro23 oktober 2022 om 23:37Ik kon ook hele tijd niet ontlasten. Nam toen macrogol. Nu lukt het wel alleen is het nog geen stevige ontlasting. Wanneer kun je stoppen met macrogol? Want wil weten of verstopping weg is
ReagerenJohn (moderator)
23 oktober 2022 om 23:44Stop er dan eens mee… dan zie je dat vanzelf
Reageren