- Anoniem19 januari 2015 om 13:07
Ik heb nu al maanden last van mijn spijsvertering. In zulke mate dat ik wekenlang niks tot nauwelijks heb gegeten. Het begon in de zomervakantie met een heel opgeblazen gevoel dat steeds erger werd. Toen school weer begon werd dit steeds erger en ik werd er ook erg misselijk van. Het geeft een soort braakreflex onderin mijn keel. Volgens de huisarts is het stres. Dit vind ik niet logisch aangezien het aanhoud in periodes van ontspanning en het is ontstaan toen ik ontspannen was. Ik heb altijd last van een opgeblazen gevoel, als ik wat eet word dit veel erger mijn buik begint heel beurs aan te voelen (erop drukken voelt ontprettig) en ik word er heel misselijk van. Ook krijg ik geregeld (vooral na grotere maaltijden) een zuur gevoel. En soms voelt het alsof er een laagje zuur op een klepje in mijn keel blijft liggen. De misselijkheid word heel heftig en maakt normaal functioneren haast onmogelijk. Daardoor kan ik veel dingen niet meer doen en besloot ik om niet meer te eten voor school/werk/leuke dinge (zon beetje nooit dus). Dit ging redelijk goed maar het was niet vol te houden sinds een week dwing ik mezelf weer om te eten maar ik leef nu in een leven van buikpijn en misselijkheid. De huisarts wijst nog steeds alles op stres maar zelfs mijn psychiator (waar ik heen moest van de huisarts) denkt dat er meer aan de hand is. Ik heb al getest op gluten en mijn bloed is al onderzocht. Heeft iemand een idee wat het kan zijn of wat ik kan doen om de klachten te verminderen?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
19 januari 2015 om 15:03Ik denk dat het goed zou zijn om bij je huisarts een ontlastingsonderzoek te vragen of een verwijskaart naar de MDL arts
Reageren