Zoeken Vraag het forum

Spijsvertering

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Vanwege veel stress, krijg ik vaak last van me spijsvertering, eigenlijk elke dag, waardoor ik vaak een vol gevoel heb, maar dus totaal niet voldoende heb gegeten. Dit lijdt weer tot het verliezen van gewicht, weinig energie etc. Wat zou ik hier tegen kunnen doen? ik heb veel geprobeerd.

Ik hoor het wel

Groetjes

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je zou dan iets aan de stress moeten doen. Maar dat is natuurlijk niet zo gemakkelijk.
    Heb je ook maagklachten?

Reageren
    Anoniem

Nee maag klachten zijn er niet. Alhoewel ik slechtere tijden heb gekend gaat het nu wel stukken beter alleen is altijd niet hoe het hoort te zijn. Ik was beter op me voeding gaan letten, gezonder gaan eten, meer sporten etc. Dus heb heel veel gedaan. Heb vezels geslikt etc. Maar het lijkt alsof het gewoon beschadigd is of iets in die richting. Ik weet wel dat als ik stress vrij ben het langzaam verdwijnt. Maar voor nu is het geen doen.

Reageren
    John (moderator)

Wellicht is het raadzaam om de klachten met je huisarts te bespreken. Maar ook de stress als oorzaak van de klachten. Het zou misschien nodig kunnen zijn om tijdelijk een medicament te gebruiken die de stress klachten onderdrukt.

Reageren
    Anoniem

heb jij misschien nog tips?

Reageren
    John (moderator)

Je schrijft dat je last hebt van de spijsvertering. En snel een vol gevoel hebt.
    Zijn de dat de enige klachten die je heb?

Reageren
Reageer op: Spijsvertering
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.