- Anoniem17 september 2014 om 23:09
Hallo,
Ik ben momenteel in Turkije met 3 vrienden. Vanaf na het eten vanavond kreeg ik regelmatig opkomende krampen juist boven de navel en juist op de navel.
Ik heb 2 dagen geleden wel wat bier opgedronken maar had 2 dagen erna daar geen last van dus ik denk niet dat het daardoor komt.
Toen ik ging slapen ben ik na een uurtje ongeveer wakker geworden van de pijn. Zodra ik me op mijn zij ligt begint de pijn hevig op te komen.. als ik op mijn rug lig is het te doen en voel ik er bijna niets van.
Ik heb een aantal keer diarree gehad vanavond en voelde me toen ik ging slapen ook een beetje misselijk.
Ik heb geen idee of ik koorts heb , want ik heb hier geen thermometer.
Enig advies is welkom, aangezien het toch een grote stap is om hier naar de dokter te gaan want dat brengt veel kosten en papieren met zich mee.
Alvast bedankt,
Tim
6 reactiesReagerenAnoniem17 september 2014 om 23:11John (moderator)
17 september 2014 om 23:20Het is mogelijk dat je iets verkeerd hebt gegeten. Misschien vis of vlees dat niet helemaal gaar was. Maar even afwachten hoe het morgen met je gaat. Als de klachten erger worden, zou je een voedselvergiftiging kunnen hebben.
ReagerenAnoniem17 september 2014 om 23:31Bedankt voor het snelle advies. Ik was zelf ook aan het twijfelen tussen buikgriep en voedselvergiftiging.
Vooral omdat iedereen hetzelfde at, en ik de enige ben die er last van heeft.
Is het slim om Buscopan te nemen om de nacht door te komen of gaat dat geen werking hebben?
Super bedankt voor de reactie, ik hoop op het beste
Tim
ReagerenJohn (moderator)
17 september 2014 om 23:54Tegen de darmkrampen is Buscopan goed.
Reageren
De diarree gaat er niet van weg. Maar dat is wellicht ook goed. Je darmen moeten leeg.
Als er iets met het eten was hoeft daar niet meteen iedereen last van te hebben.Anoniem18 september 2014 om 21:05Vandaag had ik bij de minste beweging weer last van hevige buikkrampen.
Moest vandaag ook veel naar het toilet met diarree.
De misselijkheid is wel afgenomen.
Is dit dan een lichte voedselvergiftiging of buikgriep?
En gaat het vanzelf over?
Bedankt!
Reageren
TimJohn (moderator)
18 september 2014 om 22:16Hallo Tim
Reageren
Dat is moeilijk te zeggen. Een buikgriep gaat vanzelf over. Bij een voedselvergiftiging is dat niet altijd vanzelfsprekend. Om daar een duidelijk antwoord op te krijgen zou er een onderzoek van de ontlasting gedaan moeten worden.