Zoeken Vraag het forum

buikkramp

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben momenteel in Turkije met 3 vrienden. Vanaf na het eten vanavond kreeg ik regelmatig opkomende krampen juist boven de navel en juist op de navel.

Ik heb 2 dagen geleden wel wat bier opgedronken maar had 2 dagen erna daar geen last van dus ik denk niet dat het daardoor komt.

Toen ik ging slapen ben ik na een uurtje ongeveer wakker geworden van de pijn. Zodra ik me op mijn zij ligt begint de pijn hevig op te komen.. als ik op mijn rug lig is het te doen en voel ik er bijna niets van.

Ik heb een aantal keer diarree gehad vanavond en voelde me toen ik ging slapen ook een beetje misselijk.

Ik heb geen idee of ik koorts heb , want ik heb hier geen thermometer.

Enig advies is welkom, aangezien het toch een grote stap is om hier naar de dokter te gaan want dat brengt veel kosten en papieren met zich mee.

Alvast bedankt,

Tim

6 reacties
    Reageren
    Anoniem

De krampen zijn overigens wel heel pijnlijk als ze opkomen.

Tim

Reageren
    John (moderator)

Het is mogelijk dat je iets verkeerd hebt gegeten. Misschien vis of vlees dat niet helemaal gaar was. Maar even afwachten hoe het morgen met je gaat. Als de klachten erger worden, zou je een voedselvergiftiging kunnen hebben.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor het snelle advies. Ik was zelf ook aan het twijfelen tussen buikgriep en voedselvergiftiging.

Vooral omdat iedereen hetzelfde at, en ik de enige ben die er last van heeft.

Is het slim om Buscopan te nemen om de nacht door te komen of gaat dat geen werking hebben?

Super bedankt voor de reactie, ik hoop op het beste

Tim

Reageren
    John (moderator)

Tegen de darmkrampen is Buscopan goed.
    De diarree gaat er niet van weg. Maar dat is wellicht ook goed. Je darmen moeten leeg.
    Als er iets met het eten was hoeft daar niet meteen iedereen last van te hebben.

Reageren
    Anoniem

Vandaag had ik bij de minste beweging weer last van hevige buikkrampen.

Moest vandaag ook veel naar het toilet met diarree.

De misselijkheid is wel afgenomen.

Is dit dan een lichte voedselvergiftiging of buikgriep?

En gaat het vanzelf over?

Bedankt!
    Tim

Reageren
    John (moderator)

Hallo Tim
    Dat is moeilijk te zeggen. Een buikgriep gaat vanzelf over. Bij een voedselvergiftiging is dat niet altijd vanzelfsprekend. Om daar een duidelijk antwoord op te krijgen zou er een onderzoek van de ontlasting gedaan moeten worden.

Reageren
Reageer op: buikkramp
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.