Zoeken Vraag het forum

Weer verhoogde leverwaardes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal.
    In 2012 aug heb ik een alvleesklier verwijdering gehad en dus diabeet geworden en heb ik een insulinepompje en daarbij moet ik bij elke maaltijd 2 smorgens 2 smiddags en 3 savonds creon tabletten slikken om vetten af te breken.

Na deze operatie kreeg ik na 2 maanden pijn op de borst in het midden en werdt mijn suiker onregelbaar en na nog eens 2 maanden super geel. Nu bleek na 8 maanden testen en onderzoeken dat ik littekenweefsel vergroeiing had en was er ruim 10 liter oud gal met een drain verwijderd. Hierna moest mijn galblaas eruit en na 1 jaar zakte alle leverwaardes naar behoren terug.

Ik wordt dit jaar pas 30 en mijn suiker was weer onder controle maar sinds een maand of 2 weer onstabiel. Ook een steek midden op mijn borst gehad en krampen in mijn benen billen kuiten voeten tenen. Voor de krampen sta ik onder neurologie voor een paar testen. Nu heb ik mijn arts aangeraden om de leverwaardes te testen want ik voel dat het niet klopt. Hier heb ik de uitslag van gehad waarvan alle leverwaardes het dubbele zijn van wat ze mogen te zijn. Alleen bilirubine is nog niet getest. De arts wil me doorsturen naar mdl afdeling maar die zijn nogal traag en inmiddels een week verder en nog geen oproep gehad.

Zou ik nu weer een littekenweefsel vergroeiing hebben of toch nu wat met de lever? Ik weet het mag niet speculeren en weet over nare verhalen maar met mijn gal had ik gelijk ! En dat heeft mijn leven gered! De artsen zeiden dat ik letterlijk op klappen stond vanbinnen en dat was een verschrikkelijke ervaring met ontzettend veel pijn. Nu ben ik dus alles weer aan het opzoeken wat het zou kunnen zijn want geloof me een giga hoge pijngrens is in dit soort gevallen niet handig want je wordt niet gelooft ! Wie heeft er ervaringen hiermee met wat het zou kunnen zijn…

1 reactie
    Reageren
    Christophe clauwmoet wel

Heb hetzelfde, 7jaar geleden pancreaskanker, na 5 jaar weer het zelfde, en nu na 1 jaar weer . Alles is verwijdert, gal ,galblaas ,stuk maag,12vingerige darm. Milt. Af en toe slaan men suikers tilt. Die staan op 300 voor 2 dagen en dan weer naar beneden .moet wel 6a7 keer inspuiten per dag.

Reageren
Reageer op: Weer verhoogde leverwaardes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.