- Anoniem29 mei 2014 om 21:40
Ik heb al een lange tijd maag (en darm)klachten.
Nu heb ik Omeprazol voor mijn maag en dit helpt tegen maagpijn en maagzuur. Maar de misselijkheid is het meest vervelend. Altijd als ik iets gegeten heb voel ik mij beroerd en misselijk en na een tijd krijg ik ook fikse buikpijn. Mijn ontlasting is zeer ontregeld: soms 1 keer per week ontlasting (dus obstipatie) en soms ineens diarree. En ik ben 7 kilo verloren (mijn gewicht schommelt de hele tijd gedurende dit ziek zijn van ong. 10 maanden).
Ik heb een gastroscopie ondergaan en er bleek geen zweer/ontsteking of bacterie helaas. Dus nu denkt mijn internist aan een allergie, functionele klachten of coeliakie. Maar ik zit niet te wachten op nóg een gastroscopie. Maar wat moet dat moet. Kan ik coeliakie ook in het bloed zien? Mijn arts zegt dat dit kan, maar niet 100% betrouwbaar. Zijn dit coeliakie klachten of moet ik mijzelf toch neerleggen bij het feit dat ik geen diagnose heb en/of functionele klachten?1 reactieReagerenJohn (moderator)
29 mei 2014 om 21:57Coeliakie wordt in de regel vastgesteld door een endoscopie waarbij een biopt wordt genomen.
Reageren