Zoeken Vraag het forum

Constant hongergevoel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo iedereen

Ik ben een meisje van 24 en heb vorig jaar een lange tijd met mijn maag gesukkeld (gal overgeven, schuim overgeven, reflux). Het laatste half jaar heb ik geen enkele klacht meer gehad. Tot nu…

Ik werd vorige week en moest gal met een beetje voedsel overgeven. Ik had geen diarree, wel constipatie. Het ging de hele dag beter, tot ik ’s avonds weer at. De ochtend er op moest ik weer overgeven. Dit heeft zich nog een dag of 2 herhaald. Op een nacht was het zo erg dat ik in het midden van de nacht naar de dokter moest. Ik kreeg een spuit om mijn maag te kalmeren. Sindsdien is het elke dag een klein beetje beter geworden. Ik at enkel boterhammen, petit gervais, toast en soep dagenlang omdat ik mijn maag niet wou provoceren. Het vreemde tijdens mijn ziekte was dat mijn maag het het moeilijkste had met water. Ik kon niet drinken, maar het wel constant de drang naar fris water. Naarmate ik weer beter wat beter werd kon mijn maag wel water verdragen, maar begon mijn dorstgevoel te veranderen in een hongergevoel.

Nu kan ik wel weer eten en drinken, maar ik voel dat mijn maag nog steeds wat gevoelig is. Ik heb nog een beetje last van reflux en mijn ontlasting is de laatste dagen heel geel van kleur.
    Het ergste is dat ik nu een constante honger heb. Geen zin, maar echt honger. Ik eet, zit vol en 5 min later begint dat lege maaggevoel weer. Ik word er ’s nachts wakker van, ik word er misselijk van. Kortom: ik word er gek van. Ik probeer te drinken als ik honger heb, maar helpt niet. Veel eten, helpt niet, weinig eten ook niet, tussendoor snacken helpt ook niet.
    Ik drink geen alcohol en ben 100% zeker dat ik niet zwanger ben.

Is dit mijn maag die nog aan het genezen is? Weet iemand aan wat dit kan liggen en wat ik eraan moet doen? Ik heb een beetje geruststelling nodig, want ik word er echt gek van.

Alvast bedankt!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je de huisarts om een verwijzing moet vragen naar de MDL arts om je gal en galwegen te laten onderzoeken. Ik denk dat je gal de veroorzaker van de problemen is.

Reageren
Reageer op: Constant hongergevoel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.