- Anoniem17 maart 2014 om 12:03
Hallo,
Ik heb iets langer dan een week erge last gehad van mijn maag. Ik had pijn in mijn buik, maar niet steeds op dezelfde plek. Het was vooral erg als ik honger had. Ook had ik last van mijn nierstreek. Ik dacht dat ik misschien nierstenen zou hebben (waar ik vorig jaar last van had) maar de pijn in mijn nier inmiddels is verdwenen. Ik heb nog wel steeds last van mijn maag, niet zo erg meer als eerder. Nu zit het vooral in mijn zij.
Ik heb ook al enkele maanden een steek in mijn buik (net naast mijn navel) dat vooral zeer doet als ik op mijn buik lig. Dit kwam vorig jaar opzetten rond de tijd dat ik voedselvergiftiging had opgelopen.
Ik ben momenteel in het buitenland en ik ben naar de dokter geweest, maar na een ultrasound en urinetest kon hij niks vinden dus stuurde hij me weer weg. Ik vroeg me af of het misschien een maagzweer kon zijn, maar aangezien dat geen acuut probleem zou zijn, vond de dokter het niet nodig hier naar te kijken. Ik kreeg 3 pillen Omeprazol mee maar dat heeft niet geholpen.
Wat zou het probleem kunnen zijn; gaat dit vanzelf over of moet ik er alsnog naar laten kijken?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 maart 2014 om 14:17Ik denk dat klachten inderdaad iets met je maag te maken hebben. Maar wat het precies is, is natuurlijk zo moeilijk te zeggen. Als ik het goed begrijp, hebben de klachten wel afgenomen. Ik zou het nog even aanzien. Zorg wel voor voldoende drinken en probeer licht verteerbaar te eten.
ReagerenAnoniem17 maart 2014 om 15:25Bedankt voor je antwoord. Het leek inderdaad beter te worden de afgelopen dagen, maar juist vandaag heb ik weer meer last. Wat voor eten zou je aanraden?
ReagerenJohn (moderator)
17 maart 2014 om 15:31Ik weet natuurlijk niet waar je bent. Maar in ieder geval eten dat licht verteerbaar is. Beschuit, toast, jonge kaas, kip, witte groente, aardappelen, rijst, sla. Geen zware maaltijden in ieder geval.
ReagerenAnoniem17 maart 2014 om 15:55Momenteel in Tsjechië, maar ik ga door naar landen waar het misschien wat moeilijker is een dokter te vinden of waar verzekering het niet dekt. Ik hoop dus niet dat het iets ernstigs blijkt te zijn. Ik zal in ieder geval wat beter proberen te eten. Bedankt.
Reageren