Zoeken Vraag het forum

Buikpijn koorts misselijk, maar wat heb ik?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben een jongen van 26 jaar en kreeg eergisteren ineens erge last van misselijkheid in de middag.
    Bij thuiskomst meteen naar bed gegaan waarna ik behoorlijk hoge koorts kreeg. Ook kreeg ik hierbij erge pijn op mijn borst en in mijn bovenrug.
    Het voelde alsof er constant wat in mijn slokdarm zat.

Liggen maakte het erger en bewegen leek het minder te maken. Ben 1x naar de wc geweest waarbij er alleen een beetje diarree uitkwam, maar verder kwam er niks uit, ik heb ook niet overgegeven.

De volgende dag toen ik wakker werd moest ik 1 keer flink naar de wc (diarree). Ik had nog wat hoofdpijn (vooral bij bukken en persen).
    ’s middags kreeg ik plots weer die heftige pijn op mijn borst en rug, was echt niet uit te houden!
    Ik ben na een uur van helse pijn naar de dokter gegaan en kreeg meteen een ECG :S Was gelukkig goed… Ik kreeg daarna omeprazol 40mg mee.
    2 uur na het slikken zakte de pijn eindelijk naar mijn buik en verder weg. Daarna was het ineens helemaal weg!

Vanaf vanochtend heb ik een zwaar gevoel in mijn hoofd, druk in mijn voorhoofd en nog steeds af en toe de hoofdpijn bij bukken en bij verkeerde bewegingen met mijn hoofd. Verder zijn de klachten weg.

Wat heb ik dan gehad? En waarom heb ik nog wel last van mijn hoofd?

Voedselvergiftiging lijkt mij sterk, want dan moet je toch erg overgeven omdat het eruit moet..

7 reacties
    Reageren
    Tandor1

Lijkt op een virusinfectie zoals de griep bijvoorbeeld.

Reageren
    Anoniem

Dat is wel vreemd omdat ik een maand geleden ook al een milde griep had met verkoudheid en koorts.

Voordat ik afgelopen woensdag ziek werd kreeg ik dinsdag na het sporten ineens een erg harde steek links boven in mijn hoofd, waardoor ik zelfs even mijn ogen dichtkneep. Woensdagochtend begon het met een “natte scheet”. Eten ging iets moeilijker in de middag en een paar uur later kreeg ik de misselijkheid. Had hierbij wel een dof gevoel van mijn linkerslaap naar beneden. Tijdens de avond en nacht met de koorts nog wat vreemde sensaties van pijnscheuten in voeten en handen en licht doof gevoel links in mijn lichaam. Dit kan misschien allemaal met de koorts te maken hebben gehad?

Maandag voordat ik het kreeg had ik tijdens het avondeten even flinke krampen in buik een half uurtje.

Kun je hier nog iets uit opmaken?

Reageren
    Tandor1

[quote]Dat is wel vreemd omdat ik een maand geleden ook al een milde griep had met verkoudheid en koorts.[/quote]

Dat is niet zo vreemd. Het komt de laatste weken regelmatig voor de de griep niet doorzet en sluimerend aanwezig is om vaker weer even op te laaien. Loop er zelf ook al 5 weken mee. Helaas is er niets aan te doen. Antibiotica helpt daar dus niet tegen.

Reageren
    Anoniem

Ik hoop dat dat het inderdaad is!

Laatste dagen is de ontlasting overigens wat grijzig..

Reageren
    Tandor1

Even je ontlasting in de gaten blijven houden. Als je ontlasting een grijze stopverfachtige kleur krijgt is het goed om even bij de huisarts langs te gaan. Het kan zijn dat er dan probleempje met je gal is.

Reageren
    Dewi

Vrijdagochtend is onze dochter ziek geworden tegen de 39/40 graden koorts, erge hoofdpijn&buikpijn! Ze heeft vrijdagavond een beetje overgeven(ze had toen een broodje gegeten) zaterdag middag 1x aan de dunne! Maar de helle dag door zo’n buikpijn&misselijk ze eet&drinkt wel beetjes. Ze krijgt zetpil maar die werken niet echt. Hele nacht veel wakker van de pijn we zijn nu zondag ochtend geen verbetering!

Reageren
    John (moderator)

Neem dan contact op met de huisartsenpost

Reageren
Reageer op: Buikpijn koorts misselijk, maar wat heb ik?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.