Zoeken Vraag het forum

fel oranje substantie bij ontlasting (al een aantal weken)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben een 31 jarige vrouw en heb al een aantal weken last van een vreemde kleur bij mijn ontlasting. Het lijkt wel fluoriserend oranje en is een beetje olie-achtig. Ook moet ik veel vaker naar de toilet, gemiddeld zo’n 4 keer op een dag en heb ik erg veel krampen.
    Het leek te zijn begonnen toen ik af en toe wat lijnzaad bij mijn yoghurt deed. Maar dat doe ik nu al zeker 2 weken niet meer en toch blijven de klachten.

Ik ben niet ineens andere dingen gaan eten waardoor ik dus geen idee heb wat eventueel de oorzaak kan zijn.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Hartelijke groeten,
    A.

6 reacties
    Reageren
    Tandor1

Eet je misschien veel botervis?

Reageren
    Anoniem

nee…

Reageren
    Tandor1

Er zijn een aantal voedingsmiddelen die de kleur zouden kunnen veroorzaken w.o. wortelen. Ook bloed kan een oranje verkleuring geven. Gebruik je misschien vitamine preparaten of andere supplementen cq. medicijnen?
    Voor zover ik weet veroorzaakt lijnzaad dat niet.
    Misschien goed om toch meer bij de huisarts langs te gaan.

Reageren
    E

Beste, ik zie dat u een aantal jaren geleden uwzelf afvroeg waarom uw ontlasting fel oranje gekleurd is. Ik vroeg me af of u inmiddels al meer weet? Ik heb namelijk precies hetzelfde en het enige waar ik op stuit is het eten van botervis en wortelen.. Ik lust beide niet en eet deze dingen nooit! Mijn ontlasting is zo fel oranje dat het bijna licht geeft. Ook is het erg vettig en moeilijk schoon te maken. Ik heb ook al weken vage pijn klachten en ben daar zelfs voor opgenomen geweest in het ziekenhuis. Ik ben echter ontslagen van het ziekenhuis nadat zij ‘niks’ konden vinden. Hoenkan dit!!!

Reageren
    Orange

Ik kreeg hetzelfde nadat ik gestopt was met chemo/immuno behandelingen. Ik kreeg van de maag darm lever arts. CREON 25000 CAPSULES. (enzymen) voor iedere maaltijd 2 capsules innemen en de oranje vloeistof was snel weg en de ontlasting werd steviger. Na een tijdje nam ik nog maar 1 capsule in de ochtend, dat ging goed. Nu ik een maand gestopt ben kwam vandaag de oranje vloeistof weer terug. Dus ga ik toch weer 1 capsule per dag innemen.

Reageren
    Jaine

Beste
    Oranje stoelgang kan ook op leverproblemen wijzen

Reageren
Reageer op: fel oranje substantie bij ontlasting (al een aantal weken)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.