- Rikk2423 oktober 2013 om 12:32
Hallo allen,
Ik ben een gezonde jongen van 24 jaar en heb sinds gisternacht last van anuskramp. Nu lees ik op fora en sites dat deze krampen veelal ’s nachts voorkomen echter loop ik er nu al 2 dagen mee rond. De kramp is gedurende de hele dag (en nacht) aanwezig maar dan op een zeurderige manier. soms schiet hij er ineens in.
Ik moet zeggen dat mijn hele bekkenbodem verkrampt lijkt aan te voelen, als ik op mijn blaas druk voel ik de kramp toenemen.
Verder, niet verkeerd om te melden, weet ik van mijzelf dat áls ik ergens last van heb, ik me er extreem op ga focussen. Dit komt het genezingsproces meestal niet ten goede, de kracht van gedachten is nog altijd ongewis.
Tevens heb ik de slechte gewoonte om soms erg lang op het toilet te vertoeven. Dit schijnt niet gezond te zijn maar ik kan niet zeggen dat ik er ooit hinder van heb ondervonden.Ik heb last van PDS, echter vooral tijdens stressvolle perioden en daarvan is momenteel geen sprake.
Het laatste dat ik nog wil melden is dat ik 2 weken geleden ook last van hetzelfde heb gehad, dit ging toen na 2 dagen ook weer weg, echter was het niet zo extreem aanwezig als nu.
Dank voor uw reacties!
7 reactiesReagerenTandor123 oktober 2013 om 20:31Anoniem23 oktober 2013 om 22:07Beste Tandor1,
Mijn ontlasting is normaal. Af en toe is er iets meer doorzettingsvermogen nodig om het gewenste effect te bereiken maar over het algemeen heeft hij een mooie textuur.
Kan een splintertje in de vorm van een takje van thijm oid een trigger zijn?
ReagerenTandor123 oktober 2013 om 22:27Een splinterje? Ik denk het niet.
Je schrijft:
Reageren
[quote]Af en toe is er iets meer doorzettingsvermogen nodig om het gewenste effect te bereiken[/quote]
Dit wil dus zeggen dat je ontlasting met tijd en wijle hard is en ontlasten moeilijk gaat.
Het kan zijn dat je een aambei hebt.
Probeer meer te drinken. 1,5 liter water per dag.Anoniem24 oktober 2013 om 10:15Dank voor de reactie maar ik weet zeker dat het probleem niet in het drinken zit. Ik drink meer dan genoeg gedurende de dag. Het moeite doen voor het gewenste resultaat zoals ik het noem heeft er ook altijd al in gezeten. Het enige dat veranderd is is de kramp, welke nu na 4 dagen nog niet over is.
Er zit trouwens geen bloed of slijm bij de ontlasting dus inwendige verwondingen zijn het volgens mij ook niet.
ReagerenTandor124 oktober 2013 om 17:23Als de klachten blijven aanhouden, misschien toch verstandig om even bij de huisarts langs te gaan.
ReagerenHansje14 april 2023 om 13:28Beste allen,
Reageren
Mijn hele leven lang heb ik last van anuskramp. Als kind zat ik al gillend op mijn potje. Vooral de hormonale periodes waren verschrikkelijk. De oorzaak is een instabiel bekken. Doordat je bekkenstand niet goed is staan je spieren ook anders. Ik slik nu dagelijks 10mg amytriptelyne en daardoor blijven de krampen weg. Hopelijk dat het na de overgang voorbij is. Zonder medicatie is het te bestrijden met ademshalingoefeningen, lopen of drank.
Laat je niet wijs maken dat het “tussen je oren zit” wat het is een lichamelijk probleem.Ella14 februari 2024 om 21:31Beste
Reageren
Schaf Belladinna D6 aan
Homeopathische druppels
Als u 10 druppels onder de tong neemt dan is de pijn binnen een paar minuten weg
Een beter advies kan ik u niet geven