- Sergio17 juni 2013 om 12:46
hallo sinds december heb ik dus last van darmklachten twee weken geleden heb ik een colonoscopie gehad en vandaag uitslag gekregen . dokter heeft zeer kleine zweertjes gevonden hij denkt dus aan crohn of darminfectie . maar wat dus raar is dat mijn bloed gewoon perfect is een 9.8 en ik lees dat crohn vooral bloedarmoede moet hebben . heb dus medicijnen gekregen voor aankomende drie maanden om te kijken hoe het gaat .
weet iemand wat het anders kan zijn ?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 juni 2013 om 19:18Bloedarmoede kan een klacht bij van de ziekte van Crohn zijn. In het begin van de ziekte is dat echter maar zelden.
Reageren
Het kan idd een darminfectie zijn, ulceratie van de darm of de ziekte van crohn.
Hoe dan ook de behandeling is in ieder geval gelijk. Medicijnen die de ontstekingen afremmen.Sergio17 juni 2013 om 21:56ik heb de klachten al 7 maanden dus het is geen begin meer denk ik . darminfectie dacht dokter ook aan maar hij vond 7 maanden te lang voor een infectie
ReagerenJohn (moderator)
17 juni 2013 om 22:02Voor een infectie is 7 maanden inderdaad wat lang.
Reageren
Maar de ulceratie (darmzweertjes) is niet uitgesloten. Voor de behandeling maakt het zoals ik al zei niet veel uit. Wel natuurlijk voor de langere termijn. Maar eerst eens 3 maanden medicijnen nemen en dan kijken hoe de vlag erbij hangt.
Laat over een tijdje even weten hoe het me je gaat en of de medicijnen aanslaan.Sergio17 juni 2013 om 23:05wat is ulceraie? en is het te genezen ? ja ik heb ontstekingremmende medicijnen gekregen voor aankomende drie maanden
ReagerenJohn (moderator)
17 juni 2013 om 23:08Ulceraties afgeleid van ulcus (zweer)van de dikke darm betekend dus dat er zweertjes in de darm zitten. Darmzweertjes. Dat is behandelbaar en te genezen. Dat is anders met de Ziekte van Crohn.
Reageren