Zoeken Vraag het forum

Ziekte van crohn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sergio

hallo sinds december heb ik dus last van darmklachten twee weken geleden heb ik een colonoscopie gehad en vandaag uitslag gekregen . dokter heeft zeer kleine zweertjes gevonden hij denkt dus aan crohn of darminfectie . maar wat dus raar is dat mijn bloed gewoon perfect is een 9.8 en ik lees dat crohn vooral bloedarmoede moet hebben . heb dus medicijnen gekregen voor aankomende drie maanden om te kijken hoe het gaat .

weet iemand wat het anders kan zijn ?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Bloedarmoede kan een klacht bij van de ziekte van Crohn zijn. In het begin van de ziekte is dat echter maar zelden.
    Het kan idd een darminfectie zijn, ulceratie van de darm of de ziekte van crohn.
    Hoe dan ook de behandeling is in ieder geval gelijk. Medicijnen die de ontstekingen afremmen.

Reageren
    Sergio

ik heb de klachten al 7 maanden dus het is geen begin meer denk ik . darminfectie dacht dokter ook aan maar hij vond 7 maanden te lang voor een infectie

Reageren
    John (moderator)

Voor een infectie is 7 maanden inderdaad wat lang.
    Maar de ulceratie (darmzweertjes) is niet uitgesloten. Voor de behandeling maakt het zoals ik al zei niet veel uit. Wel natuurlijk voor de langere termijn. Maar eerst eens 3 maanden medicijnen nemen en dan kijken hoe de vlag erbij hangt.
    Laat over een tijdje even weten hoe het me je gaat en of de medicijnen aanslaan.

Reageren
    Sergio

wat is ulceraie? en is het te genezen ? ja ik heb ontstekingremmende medicijnen gekregen voor aankomende drie maanden

Reageren
    John (moderator)

Ulceraties afgeleid van ulcus (zweer)van de dikke darm betekend dus dat er zweertjes in de darm zitten. Darmzweertjes. Dat is behandelbaar en te genezen. Dat is anders met de Ziekte van Crohn.

Reageren
Reageer op: Ziekte van crohn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.