Zoeken Vraag het forum

Geen aandrang ontlasting op vakantie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jos Begande

Hallo!

Ik wil eerst even mededelen dat dit geen grapje is. Nadat ik mijn bericht terug las bedacht ik me dat dit niet heel realistisch overkomt en een beetje op een grap lijkt. Ik ben echter zeer serieus.

Binnenkort is het weer zomervakantie en ik begin me alweer zorgen te maken om mijn ontlasting probleem op de camping. Vorig jaar gingen we 9 dagen naar de camping. Het is misschien erg moeilijk te geloven, maar ik heb toen 9 dagen lang niet gepoept. Ik ben een 17 jarig jongen van 1.80m en ik eet echt niet te weinig… dus hoe dit mogelijk was begrijp ik nog steeds niet. Ik heb toen geen darmklachten gehad, en de ontlasting was ook niets extra’s toen ik thuis kwam. Ik vraag me af hoe het komt dat ik in de vakantie niet heb moeten ontlasten. Ik maakte me die vakantie natuurlijk wel erg veel zorgen dat ik al 9 dagen lang geen grote boodschap had gedaan… maar ik moest simpelweg gewoon niet. Ik bedacht me dat het vanzelf wel zou komen als mijn maag het echt niet langer aankon. Ik heb zelfs nog geprobeerd om gewoon maar te gaan drukken, maar dat werkte natuurlijk ook niet… Ik moest gewoonweg niet. Vorig jaar is er achteraf dus niet echt een probleem geweest, behalve dat ik me zorgen heb gemaakt.

Dit jaar gaan we echter 2 weken. Het leek me al vrij onmogelijk om 9 dagen niet te ontlasten… maar 14 dagen is echt onmogelijk.

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat ik het vorig jaar zo lang heb vol gehouden… en wat kan ik doen om het dit jaar te voorkomen? Of is dat niet nodig? Komt het misschien gewoon vanzelf als ik het echt niet langer aan kan?

Alle hulp wordt gewaardeerd!

Groetjes,
    -Jos

4 reacties
    Reageren
    Emma

Hallo Jos,
    Een oorzaak zou ik eigenlijk niet weten. Wel een eventuele oplossing. Koop Gezonde Stoelgangthee van Jacob Hooy en drink ‘s-avonds één beker daar van. Geheid dat je dan ‘s-morgens naar het toilet kan.

Succes, Emma

Reageren
    John (moderator)

Beste Jos,

Voel je je op je gemak als ergens waar je vreemd bent voor een grote boodschap naar toilet moet?

Reageren
    Jos Begande

Ja ik doe daar niet zo moeilijk over… Voor mij zou het echt niets uit maken. Ik zou blij genoeg zijn als ik moest.

Reageren
    John (moderator)

Dan heb ik verder ook geen plausibele verklaring voor. Volg de raad van Emma op zou ik zeggen.

Over het volhouden en niet kunnen poepen kan ik je het volgende vertellen.

Mijn moeder ging 3 weken op vakantie in het buitenland bij kennissen. Zij heeft dus wel problemen met vreemde toiletten.
    3 weken lang geen ontlasting! Vraag niet hoe maar het gebeurde dus wel. Ze heeft daar natuurlijk uiteindelijk wel veel last van gehad. Als ze buiten de deur is hoeft ze gewoon niet. Ook niet plassen.

Reageren
Reageer op: Geen aandrang ontlasting op vakantie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.