- roos6 februari 2013 om 14:46
Hallo,
Ik ben een meid van 28 jaar en heb sinds kerst last van mijn darmen. Het begon met meerdere keren stoelgang per dag ipv 1 keer. Rond kerst was het echt een chaos, zal je de details besparen. Had ook hartkloppingen, benauwd etc. Na dokterbezoek was het eerst stress. Toen het niet over ging moest ik een echo laten maken en daar was ook niets op te zien. Dus zei de dokter spastische darm. Sinds 1,5 week slik ik sochtend probiotica van othiflor. De stoelgang is al veel beter. Waar ik nu alleen gek van wordt is het rare gevoel in mijn buik / borst. Ik maak mij daar zo druk over, dat ik continue in een cirkeltje blijf hangen. Als ik een dag leuke dingen doe en bijna niet aan mijn darmen kan denken gaat het goed en heb ik ook niet zoveel last, maar een dag later kan het zomaar weer anders zijn en voel ik een raar leeg gevoel aan de linkerkant van mijn buik. Af en toe wisseld dit door een raar gevoel op mijn borst en dit straalt weer uit naar mijn l arm. Bij mijn buik lijkt het dus net of het helemaal leeg is of juist dat er een baksteen in ligt. Denk ik er dus teveel over na dan krijg ik nog meer klachten overal. Weet dus zelf ook wel bijna zeker dat het stress is, want ik denk bij ieder pijntje dat ik wat erstigs heb, terwijl ik verder topfit ben etc etc.
Verder detail is dat ik sochtends om 5 uur wakker wordt en dan niet goed meer slaap.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?3 reactiesReagerenAnoniem7 februari 2013 om 13:46De uitdrukking is niet voor niets ‘iets zwaar op de maag liggen’.
ReagerenAnoniem17 februari 2013 om 13:47Lees meer vragen en antwoorden over PDS:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=PDS&sa=zoeken&siteurl=http%3A%2F%2Fwww.dokter.nl%2FPaulien15 maart 2013 om 08:11Ik ben 42 jaar en heb dezelfde symptomen. Ben de laatste weken al 3 keer bij de huisarts geweest maar hij vindt niks en dus zal het wel stress zijn.
Reageren
Bij mij zit het rare gevoel ook links in mijn buik en ik heb er vooral in de loop van de nacht last van. Ik wordt dan wakker door dat rare gevoel vroeg in de ochtend en kan dan niet meer slapen.
Meestal heb ik dan ook ontlasting en dat voelt ook raar in m’n buik.
Verder de hele dag door rommelende darmen en een opgeblazen buik.
Het zou heel goed stress kunnen zijn in mijn gevoel maar toch wordt ik bang van dat rare gevoel.