Zoeken Vraag het forum

PDS

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb nu al bijna 3 maand last van een prikkelbare darm. Ik denk dat het komt door stress. Ik ben zenuwachtig voor alles. Maar echt voor alles : als ik 5 min moet wachten inde supermarkt, als ik afspreek me een vriendin met mijn vriendje.. Als ik ergens naartoe moet . Weet je iets dat ik kan nemen dat deze stress wegneemt waardoor ik terug normaal kan buiten gaan me mensen..

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je zou valeriaan kunnen proberen. Maar gezien je andere klachten (in je andere topic)zou je wellicht beter een smet een psycholoog kunnen praten

Reageren
    Anoniem

Hoezo met een psycholoog?

Reageren
    John (moderator)

Omdat je voor alles zo zenuwachtig bent en er last aan je darmen van krijgt

Reageren
    Anoniem

Waar kan die psycholoog me dan mee helpen? Als ik ga zeggen van ja ik ben voor alles zenuwachtig en ik krijg er last van in mijn darmen dan gaat die zeggen van ga naar de dokter en pak pillekes om rusrig te worden… Er is ni echt een reden van mijn stress die is er gewoon continu zo ben ik nu eenmaal

Reageren
    John (moderator)

[quote]Er is ni echt een reden van mijn stress die is er gewoon continu zo ben ik nu eenmaal[/quote] dat is nou juist waar de psycholoog mee helpen. Achterhalen waarom dat zo is en er wat aan doen.

Reageren
    Anoniem

Dit is echt niet normaal meer ik heb nu al 3 maanden last van een spastische darm. En ik nam eerst duspatalin retard en nu neem ik cerevisia. Ik had eerst meer buikpijn toen ik die cerevisia bij de duspatalin nam. En ben dan gestopt me dusptalin het ging veel beter. Had geen last voor zo’n 2 dagen. Behalve een beetje sochtens. En ik dronk savondq 1 biertje en de volgende dag deed mijn buik keiveel pijn. en nu zijn we een dag later en heb ik terug keiveel buikpijn…

Reageren
    Anoniem

PDS … nou idd bij prik drinken , dus ook bier , kan je idd buikpijn krijgen , ik heb zelf 3 jaar nou pds en ik slik duspatal retard 200 Opzicht helpen ze goed en ben ik er te vrede mee . maar als ik echt last heb van pds dan helpen ze niet echt , alleen is de pijn minder erg … enige wat je dus niet moet doen is o.a bier drinken want dan kan je idd flinke pijne ofwel krampen verwachten , stress idd , ik ben ook een stress figuur , en dat komt gewoon uit het niets aanzetten en daar kan je weinig aan doen ,,,, een tip ervoor heb ik wel voor je . en dat is muziek luisteren ,. pak elke dag uurtje voor jezelf en zet je oordopjes op je oren en luister muziek ., en je ontspant enorm goed … beste is net voor slapen gaan , lichaam komt tot rust en maag en darmen reageren vrij goed en verder is pds een chronische ziekte waar je niks tegen kan doen , dan alleen aangepast en veel bewegen en veel groente en fruit eten ….niet te vettig eten of te kruidig , kan alleemaal in nadeel zijn en kan je flinke last van krijgen …. ook kan je veel winderigheid krijgen en dit gebeurd als darmen flink te keer gaan en dan kan je voelen en merken ,. uit eindelijk leer je daar echt mee omgaan , het is lastig en het maakt je soms gek , maar je leert het ermee omgaan en wat je kan vragen aan dokter is duspatal retard 200 .. twee maal daags en het gaat beter .. maar wel opletten blijven met wat je eet en drink .//// hierbij even nog een kleine tip : ondanks dat frisdrank flink pijnen kan veroorzaken , is cola juist goed voor je maag , niet teveel maar als je echt last hebt , is slok cola of glaasje cola goed alternatief . ik heb altijd een fles , normaal dronk ik weinig tot geen cola . maar laatste tijd heb ik regelmatig fles cola en dit zijn dingen die moet je uit proberen en wie weet helpt het bij jouw ook …

hoop dat je hier wat mee kan en hoop dat je komende tijd beter met je gaat en dat pds je minder gaat belemmeren in je dagelijkse leven

Reageren
    Sebastian Hendriks

Ojaaa bijna vergeten , ik drink ook veel gember thee . gember is namelijk een bekende wortel die gebruikt word voor verzachte van pijnen en is zeer goed voor de maag en darmen …probeer uit en wie weet … dit heb ik van een japanse vrouw die mij zei dat ik dat moest drinken … 😉

Reageren
    Anoniem

Hey, dankje voor je reactie sebastiaan. Ik ga eens proberen met gember thee 🙂 maar ik neem ook duspatalin retard en deze helpt totaaal niet bij mij. Ik heb nu nieuwe pilletjes gekregen cerevisia , en ik kreeg NOG meer last. Dus zei de dokter om te stoppen met duspatalin alleen die cerevisia en alleen de duspatalin te nemen als ik hevige last heb. En dat deed ik dus al 2 dagen. 2 dagen ging het beter, tot ik dat flesje bier dronk en nu heb ik al 2 dagen superveel last… Ik drink ook vaak cola..

Reageren
Reageer op: PDS
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.