Zoeken Vraag het forum

maag en rugklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • frank

Goedemiddag,

Drie maanden geleden ben ik in Bulgarije geweest en heb daar iets verkeerds gegeten.

vanaf de volgende dag had ik ernstige pijn aan mijn maag, zonder misselijkheid. Terug in Nederland ben ik naar mijn huisarts gegaan die tegen mij zei dat het niet aan mijn maag maar aan mijn slokdarm lag. hij heeft mij omeprazol voorgeschreven wat erg goed hielp. De klachten leken hierdoor over.

Echter twee weken na het stoppen van de medicatie is de buikpijn heftiger teruggekomen. Het is nu geen constante pijn meer maar het zijn aanvallen van twee tot drie dagen die daarna weer langzaam weggaan. De omeprazol helpt niet meer.

Echter gaan de aanvallen nu ook gepaard met zeer ernstige rugklachten. Deze klachten beginnen in het midden van mijn rug (exact dezelfde plek als waar de (maag) pijn zit) en lopen als het ware langs mijn ruggenwervel omhoog. Dit straalt uit tot over mijn schouderbladen en in mijn nek. Door deze klachten kan ik mijn rug niet meer bewegen. hij kan niet meer recht en ook niet meer buigen. Het lijkt of er twee spieren in mijn rug (langs mijn wervelkolom) vanaf het midden van het midden naar boven compleet vastzitten.

Het voelt als een enorme verkramping en straalt eigenlijk uit naar mijn gehele bovenrug. Daarnaast veel last van bovenin mijn maag en langs de buitenranden van mijn maag.

De huisarts heeft mij verschillende medicijnen voorgeschreven zoals, domperidon, omeprazol voor mijn maag en diclofanac voor de rug.

Echter helpen deze medicijnen geen van allen. ik heb dit inmiddels al drie maanden en heb ongeveer vier keer zo’n aanval gehad.

Vorige week ben ik naar de eerste hulp geweest daar ik helemaal niets meer kon, niet zitten niet liggen niet bewegen. Daar zijn verschillende onderzoeken gedaan, maagonderzoek, foto’s van de maag, echo gemaakt bloed en urine zijn onderzocht. alles zag er goed uit. In een eerder stadium ben ik al bij een manuele therapeut, chiropractor en neuroloog geweest geweest om te bekijken of die konden bepalen waar mijn rugklachten vandaan komen maar ook deze konden niets vinden.

Ik heb mijn dieet al helemaal aangepast, veel kleine beetjes op een dag, geen koolzuur, geen vet eten, en absoluut geen alcohol want dan begint alle ellende gelijk.

Alles dus zonder resultaat.

ik geen idee meer wat het volgende zou moeten zijn om te laten controleren. Ook mijn huisarts, welke mijn klachten sowieso niet echt serieus neemt weet niet wat hij met me aanmoet.

Ik hoop dat iemand mijn klachten herkent en me eventueel wat tips kan geven, ik wordt hier zo moedeloos van

5 reacties
    Reageren
    Pax

Is er een behandeling voor H. Pylori gestart?

Reageren
    brenda a

Is er een echo bovenbuik gemaakt om de galblaas te controleren? Heb je bloed onderzoek gehad? Als er niets uitkomt kan het een overprikkeling van het middenrif zijn, dan krijg je die aanvallen ook, ik herken ze, ze lijken op galaanvallen.
    Het beste, Brenda

Reageren
    Anoniem

Brenda, heb jij hoofdletters op jouw computer? dat leest een stuk prettiger namelijk!

Reageren
    katrien

u hart al eens laten onderzoeken ??

Reageren
    Brian

Nou ik heb orecues het zelfde sinds 4 dagen en snacht.s niet te houden gister foto d laten maken van de kolom hoop dat er uets meer duidelijk wordt maag ook niet normaal bent u ooit meer te weten gekomen dank u wel

Reageren
Reageer op: maag en rugklachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.