- bas9 juli 2011 om 11:51
Gisteren ging ik naar de wc en deed daar mijn behoeft, toen ik keek zag ik dat er 2 witte worpjes in mijn ontlasting zaten. Ik heb toen wat informatie opgezocht en denk dat het om aarswormen gaat. Ik let altijd goed op de hygiëne, ik was altijd mijn handen maar toch heb ik het gekregen, toen ik vanochtend wilde douchen besloot ik te kijken of er eitjes te zien waren, ik was er immers al achter dat aarswormen s nachts eitjes leggen rond de anus, ik zag dus een grote hoeveelheid wit spul ronde mijn anus zitten. Zijn dit eitjes? Ik heb me daarna maar goed gewassen maar ik durf eigenlijk niet meer naar de wc te gaan omdat ik bang ben dat die vieze wormpjes mijn anus uit kruipen. Ook durf ik het niet te zeggen tegen ons mam en ons pap. Ik weet ook niet of iemand anders het in ons gezin momenteel heeft. Je hoeft trouwens toch ook niet perse naar de huisarts toe als je wormen hebt?
Iemand raad en/of advies?
alvast bedankt5 reactiesReagerenEef9 juli 2011 om 12:54Aan je reactie te lezen woon je nog thuis, naar ik zou het toch even tegen je ouders zeggen. En anders kun je ook gewoon zelf naar de dokter, die mag het er niet met je ouders over hebben. Ik heb het ook wel eens gehad, wij hebben katten en daar kan het door komen.
Reageren
Natuurlijk kun je ermee blijven lopen, maar dat is niet prettig en het idee alleen al bezorgde mij jeuk. Bij de dokter krijg je 1 pilletje en dan ben je ervanaf.bas9 juli 2011 om 13:47bedankt voor je reactie, ik moest vandaag mijn behoefte weer doen en er zaten dit keer GEEN wormen in?heb ik me vergist of ben ik wonderbaarlijk genezen??
ReagerenEef9 juli 2011 om 14:02Het hoeft niet elke keer te zien te zijn.
ReagerenAnoniem10 juli 2011 om 19:59Janneke14 juli 2011 om 20:10Hoi Bas,
Dat lijkt inderdaad op aarswormen. Het is niet gevaarlijk, maar moet wel behandeld worden. Je kunt gewoon (zonder naar de huisarts te gaan) naar de apotheek voor een middeltje, wat je een keer moet nemen en na 14 dagen nog een keer. Vertelt het tegen je ouders. Soms moeten alle gezinsleden behandeld worden. Ook is het belangrijk dat het beddengoed, ondergoed etc. goed gewassen wordt (60 graden).
Succes ermee.
Groetjes Janneke
Reageren