Zoeken Vraag het forum

Hoe duidelijk zijn wormen te zien, en wat zijn de kenmerken?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jeffrey

Hoi,

Ik ben Jeffrey en ben 15 jaar oud.
    Ik had laatst een beetje pijn rond m’n anus, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik me lang niet gedouchet had (dikke week). Dit doe ik normaal nooit, maar helaas dit keer was het wel zo. Ik heb me toen grondig geschrobt en heb er nu geen pijn meer. Maar daarna ging ik naar de WC en zag ik één klein wit dingetje (wat NIET bewoog). Ik vraag me af hoe duidelijk wormen te zien zijn in je ontlasting. Zijn het er echt veel die veel bewegen? Bewegen ze dan ook in het WC water?
    Want iedere keer als ik poep heb ik wel een heeeeeeel klein wit dingetje, wat meestal maar 1-2x in m’n poep zit. Ik geloof niet dat het wormen zijn. Ik ben normaal gesproken wel vrij hygiënisch en was m’n handen vaak. Ik eet al helemaal bijna nooit vlees omdat ik dat niet zo lekker vindt.

Ik moet er niet aan denken dat ik misschien wormen zou hebben, alleen het idee al. Iedere keer als ik nu naar de WC ga; ben ik een beetje bang.

Kan iemand bevestigen dat er altijd wel iets wits in je ontlasting zit en dat dat niet zo bijzonder is.
    Of heeft iemand misschien eens wat foto’s van normale ontlasting waar je zoiets goed kunt zien. Ik heb het proberen te zoeken maar dan krijg je alleen maar van die overdreven onzin.

Alvast Bedankt

Groeten
    Jeffrey

4 reacties
    Reageren
    Jeffrey

Ik heb trouwens ook totaal geen buikpijn ofzo. Ook ’s nachts heb ik geen extreme jeuk.
    Niks speciaals eigenlijk

Groeten
    Jeffrey

Reageren
    Emma

Hai Jeffrey, dan heb je toch echt wel irritante jeuk aan je anus hoor. En meerdere eitjes/wormpjes in de ontlasting te zien.

Heb je iets aan deze site?
    Mijn kind heeft wormen:
    http://www.thuisarts.nl/wormen/mijn-kind-heeft-wormen

Groet, Emma

Reageren
    Jeffrey

Hoi Emma,

Harstikke Bedankt voor je reactie,
    Ik maak me namelijk toch vrij snel zorgen.
    Ik heb inderdaad (nog) totaal geen jeuk.
    Dus ik hoop dat ik gelukkig toch geen wormen heb.

Dankjewel

Groeten
    Jeffrey

Reageren
    Jeffrey

Ik maak me toch nog een beetje zorgen,
    Wat kan dit wittig-iets dan wel zijn?
    Wanneer je wormen hebt, zie je ze dan echt duidelijk krioelen in het wc-water?

Ik haat die *** beestjes

Groeten
    Jeffey

Reageren
Reageer op: Hoe duidelijk zijn wormen te zien, en wat zijn de kenmerken?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.