Zo'n 2 jaar geleden ben ik in een Aziatisch land op vakantie geweest.
Daar heb ik meteen een extreme voedselvergiftiging opgelopen waardoor ik drie weken doodziek ben geweest. (braken, diarree, malaise drie weken lang)
Voor ik daarheen ging was mijn stoelgang altijd normaal en zonder klachten.
Na deze "vakantie" is er definitief iets aan mijn darmen veranderd.
De ontlasting laat bijv lang op zich wachten.
Mijn darmen voelen altijd een beetje weeig, neigende naar buikpijn.
De geur van mijn ontlasting heeft sindsdien een vreemde, sterke vislucht.
Heel naar, ik word er zelf misselijk van als ik het ruik.
Het maakt verder ook niet uit wat ik eet, het ruikt altijd hetzelfde, naar die nare zurige vislucht.
Ik ben in Azie naar een ziekenhuis geweest, die konden toen niets vinden n.a.v. onderzoek ontlasting.
Bij terugkomst had ik volgens mijn huisarts een Giardia infectie opgelopen.
Graag wil ik weten wat ik heb?
Hebben meer mensen dit gehad?
Een mogelijk gevolg van giardiasis is post-Giardia-lactose-intolerantie (lees: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lactose-intolerantie) dat bij u misschien de oorzaak kan zijn van het aanhouden van de klachten.
Advies: in overleg met uw huisarts parasitologisch controle onderzoek van de ontlasting n.a.v. giardiasis.
Bedankt voor het sturen in een bepaalde richting, ik zal dit verder uitdiepen.
wat ik nu best vaak heb..... is zo vreemd.. heb twee dagen hele waterige ontlasting.... en de derde dag is het weer wat beter.. maar dan ruikt het heel erg naar vis.. terwijl ik niks van vis heb gegeten.
wat zou dat kunnen zijn?
Groetjes Luna
Zins kort aanhouden diaree dun en geel stinkend naar kruising vis met nog iets opgeblazen gevoel ben te bang om naar de dokter te gaan
Waarom bang om naar de dokter te gaan? Die doet je niks hoor. Ik zou er toch maar eens naartoe gaan en een ontlastingsonderzoek laten doen
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)