Beste Mensen,
Ik zou graag jullie mening en advies willen over het volgende:
Sinds twee jaar heb ik snachts last van een druk op me borst. Het is voor mij zeer moeilijk om het te omschrijven, echter ga ik het toch proberen.
Snachts heb ik vaak het gevoel alsof ik een broodje pindekaas heb gegeten die langzaam naar beneden zakt.
Als ik snachts ga staan wat water drink zakt het weer even.
Ook heb ik vaak het gevoel dat als ik blijf liggen dat ik moet overgeven, dit is overigens 1 keer gebeurt.
Echter ben ik zelf nooit misselijk.
Ook als ik een boertje laat komt die er erg krampachtig uit, maar het lucht wel op. ( er komt overigens nooit braaksel in me keel)
Mijn speeksel wordt wel dikker/slijmerig.
Ik ben hier meerdere keren mee naar de dokter gegaan, zij denken maagzuur. Ik slik nu dan ook al langere tijd Pantazol 40MG.
Echter blijft het probleem zich voordoen.
In het ziekenhuis zijn ze al met een slang in mijn mond gegaan, endoscopie volgens mij, echter kwam hier ook niks uit.
Tevens hebben ze ook mijn ontlasting getest op een bacterie, en hebben ze fotos gemaakt van mijn borst, hier kwam ook niks uit.
Ik vraag mijzelf dan ook af of ik wel last heb van maagzuur, aangezien ik savonds geen last heb van een brandend gevoel.
Wat ik ook appart vind is als ik vrijdagnacht uit ben gegaan en dus alcohol heb gedronken heb ik de volgende nacht hevig last en slaap ik bijna niet.
Het ligt dus voor de hand om te stoppen met drinken ( wat ik overigens alleen in het weekend doe) dit heb ik 3 maanden gedaan maar alsnog bleef ik last houden.
Ik ben ten einde raad en ik hoop dat iemand mij misschien tips of advies kan geven.
er is in de maag gekeken(gastroscopie) en niets gezien, dat is gunstig.
je hebt het zelf goed uitgetest, de maag reageert niet goed op alcohol, dat kun je dus beter laten staan. waarschijnlijk zijn er nog andere dingen die de klacht verergeren, let daar eens op. Roken, zoet, vet en pittig zijn zulke dingen.
als de Pantazol echt niet helpt, dan kun je dat, in overleg met de dokter, misschien beter afbouwen. Dan kijken hoe het zonder gaat, verergert de klacht weer dan met een ander middel beginnen.
zet het hoofdeinde van je bed wat hoger, dat wil ook wel helpen.
succes, Brenda
Lees de patiënten informatie van het Nederlands Huisartsen Genootschap over maagklachten op:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenfolders/NHGPatientenfolder/PF16.htm