- Anoniem13 maart 2014 om 09:08
Hallo,
Ik heb sinds mijn 16e opeens last van mijn buik, en dan vooral net onder mijn ribbenkast (ben nu 20). Ik was toen die tijd aan het werk waar je alleen maar staat en veel moet lopen. Na een tijdje kreeg ik druk op die plek in mijn buik, ik liep er mee door, dronk een glas limonade, en het werd alleen maar erger. Het werd zo erg dat ik kokhalsneigingen kreeg, en helemaal begon te zweten. Maar het gekke was, ik had alleen last van mijn buik terwijl ik stond. Boog ik voorover werd dit gevoel minder. Ging ik even een kwartiertje zitten, zakte het weer iets.
Nu, 4 jaar later heb ik het nog steeds. Dit is heel vervelend met bijvoorbeeld uitgaan. Daar heb ik het vaak (soms heb ik het ook niet, heel raar). Als ik ’s avonds gegeten heb, en daarna meteen ga lopen en uitgaan, heb ik er vaak last van. Dan is er een druk op mijn buik, en wordt dit alleen maar erger. Net zo lang totdat ik dus moet overgeven met gal (dit heb ik 1 keer gehad, namelijk tijdens het uitgaan. Ik dacht als ik er gewoon mee doorloop zakt het wel weer… Niet dus.) Als ik meteen na het eten even ga liggen, gaat mijn maag helemaal rommelen, en dan gaat t meestal wel.
Ik heb het heel erg als ik yoghurtproducten eet of drink. Dan krijg ik vaak die druk op mijn buik.
Maar het rare is, dat ik er dus soms ook helemaal geen last van heb.Nu ga ik in de zomer op vakantie naar Mallorca met vriendinnen, en ik zie hier dus enorm tegenop omdat dit waarschijnlijk elke nacht uitgaan is. En dan ben ik al zenuwachtig en zie ik er tegenop van te voren.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
13 maart 2014 om 12:53Misschien goed om eens n aar je huisarts te gaan met de klachten en eventueel een verwijzing te vragen voor een echo van je galwegen.
Reageren