- ash2 augustus 2010 om 06:29
Sinds vorig jaar november ben ik heel erg vaak misselijk. Ik hoef niet over te geven maar ik heb continu een gevoel alsof er een brok vet in mn maag zit, alsof ik tot mn keel toe vol zit. Af en toe heb ik ook aanvallen waarbij de misselijkheid erger is, ik begin dan te zweten en moet echt gaan liggen om rustig te blijven.
Ik heb verder geen pijn of andere klachten, en het is ook niet bij het eten van bepaald voedsel. Soms heb ik het al na 2 broodjes, en soms kan ik gewoon snoep eten zonder dat ik misselijk wordt.
Ik heb hier dus last van sinds ik een dag ziek ben geweest, hierbij was ik ook erg misselijk en moest ik overgeven. Dit was waarschijnlijk een virus omdat mijn moeder het die week ervoor had. Maar sindsien heb ik dus nog steeds last van de misselijkheid.
Intussen al pantozol gekregen maar dat baat niet.
Verder slik ik Yasmin, anticonceptiepil. Nu had ik vorige week een stopweek waarbij ik plotseling niet misselijk was! Zou het dan toch aan de pil liggen?
Zijn er meer mensen met deze vage klacht?
Inmiddels ook een gastroscopie gepland, maar ik heb geen zin om dat onderzoek te doen als straks blijkt dat het aan de pil ligt!
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met misselijkheid zoals deze.
6 reactiesReagerenbrenda A2 augustus 2010 om 11:28het lijkt me verstandig om inderdaad even de pil weg te laten, dan weet je het zeker.
Reageren
als de pil het niet is zijn er meerdere mogelijkheden.
een probleem in maag/darm/gal/lever geven ook misselijkheid.
beterschap, BrendaDorinde5 augustus 2010 om 22:11Heb je de bijsluiter van de Yasmin gelezen?
Reageren
Buikkrampen en misselijkheid zijn bekende bijwerkingen van Yasmin. Dus misschien eens een andere pil proberen.Anoniem5 augustus 2010 om 22:13Lees ook:
Positieve en negatieve ervaringen van YASMIN
http://www.dokter.nl/forum/Anticonceptie-abortus/49986-Positieve-en-negatieve-ervaringen-van-YASMIN.htmlErvaring met Yasmin pil?
http://www.dokter.nl/forum/Anticonceptie-abortus/212333-Ervaring-met-Yasmin-pil.htmlYasmin, een paar vragen
http://www.dokter.nl/forum/Anticonceptie-abortus/49160-Yasmin.htmlDe pil “Yasmin”
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Anticonceptie-abortus/44417-De-pil-Yasmin.htmlAnoniem19 maart 2014 om 09:11Ik ben al bijna een jaar misselijk, ook vanaf 1 bepaalde dag waarbij ze ook dachten dat het een virus was. Ze hebben bloed getrokken maar mijn waardes waren normaal ook heb ik een gastroscopie gedaan waarbij ze merkten dat ik een maagontsteking heb gehad en waarbij mijn slokdarm aangetast was. Daarbovenop hebben ze ook gemerkt dat ik een maagbreuk heb ( mijn maag zit tussen mijn middenrif gekneld)… Hier kan ik een operatie voor laten doen maar vaak springt u maag gewoon terug naar zijn plek. Nu hebben ze me ook al een aantal pillen laten nemen maar ze werken niet echt goed. Daarom denkt de dokter dat het ook aan de stress kan liggen, dus eigenlijk weet ik niet hoe ik het kan oplossen en raak er zeer gefrustreerd van..
ReagerenJohn (moderator)
19 maart 2014 om 09:41Misschien toch goed om de breuk te laten opereren.
ReagerenAnoniem23 maart 2014 om 00:55Wat herkenbaar dit..
Ik ben al sinds juni continu misselijk. Op vakantie ziek geworden, en het is niet meer overgegaan lijkt wel. Ik ben al getest op parasieten of bacterie door middel van bloedonderzoek en ontlastingsonderzoek. Er bleek niets uit. Ook denkt mijn internist nu aan een gastroscopie. Mijn ontlasting is overigens ook slecht. Maar precies dezelfde klachten die jij beschrijft. Als ik me niet goed voel kan ik ook absoluut niet naar school of (lang) de deur uit. Maar ik ben wel wat wijzer geworden met de tijd.
Hier een aantal tips van mij:
– drink een kopje kamille thee, dat helpt tegen de misselijkheid
– geen vet eten! Zoals friet, pizza en dergelijke
– goede nachtrust
– probeer stress en drukte te vermijden
– eet wat fruit als je misselijk bent maar toch moet eten. Bij mij valt een appel/banaan vaak verkeerd, maar druiven, aardbeien, peer en blauwe bessen met wat yoghurt altijd goedIk hoop dat je er wat aan hebt, en als het toch aan de pil ligt hoop ik dat je daar snel achterkomt (voor de gastroscopie en dergelijke vervelende onderzoeken!)
Groetjes Natasha
Reageren