Zoeken Vraag het forum

Continue misselijkheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sarah

Hey!
    Ik neem al sinds oktober de pil. Sinds kort heb ik een vriendje en in januari voor de eerste keer seks gehad. Met pil en condoom, maar wel wat sperma gehad op kleren-handen-armen door voorspel.
    Door mij immense stress en schrik had ik wat later een zwangerschaptest gedaan, die negatief bleek te zijn. Zelf heb ik altijd wat problemen gehad met mijn menstruatuie waardoor ik nog steeds niet echt ‘regelmatig’ ben. Of ik heb mijn menstruatie eind van de maand, oftewel eerste week van de nieuwe maand.

Omdat mijn menstruatie eind januari toch wel wat later begon, heb ik daarvoor NOG eens een test gedaan. Weer negatief en ik was opgelucht. Mijn menstruatie duurde toen wel massa’s lang : zo’n 11 dagen lang om precies te zijn. Ik heb na mijn regels en stopweek weer mijn pil ingenome, zonder 1 te vergeten. En seks was uitsluitend met condoom (wel 1-2x geprobeerd om zomaar eens te penetreren zonder, maar geen sperma for sure)

Nu, ik ben al twee dagen klaar met de pil en dit is nu mijn stopweek. Nog steeds mijn regels niet. Sinds vorige week ben ik enorm misselijk, gepaard met buikpijn en drang om over te geven. Uit paniek besloot ik weer een test te gaan halen, die weer negatief is.

Mag ik er echt van uitgaan dat dit niets te maken heeft met zwanger zijn? Of kunnen zo’n test nu eenmaal fout zijn? Ik zit echt met zo’n grote schrik….

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat heeft met zwanger zijn niet te maken. Gewoon even rustig afwachten. Een stopweek duurt 7 dagen en ergens in die 7 dagen ontstaat de bloeding. Dat hoeft niet perse altijd op dezelfde dag te zijn en ook niet op de tweede dag

Reageren
    Sarah

De stress maakt het denk alleen maar erger, bedankt voor zo’n snel antwoord!

Is het eigenlijk erg moest mijn bloeding plaatsnemen net wanneer ik de pil weer begin in te nemen? Of ietsje dervoor?

Reageren
    John (moderator)

Nee, dat is op zich niet erg.  Je moet gewoon weer op tijd met de pil starten na de stopweek

Reageren
Reageer op: Continue misselijkheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.