- Zwanger ondanks negatieve testen?6 februari 2013 om 19:31
Hallo,
Ik had 11 januari ongesteld moeten worden, ik ben altijd zeer regelmatig ongesteld en altijd op vrijdag, op het moment dat ik opsta en naar het toilet ga.
Niet dus.. En de zaterdag ook niet, en de zondag ook niet.. Dinsdagochtend een testje gedaan, negatief.
Maar omdat ik donderdag weer met de pil moest beginnen, de huisarts even gebeld over het hoe en wat..
Als ik donderdags nog niet ongesteld zou zijn, nog een testje doen en wanneer die negatief was gewoon weer starten met de pil.
Nou, zo gezegd zo gedaan, negatieve test, dus begonnen met de pil.
Nu ben ik de halve maand door al steeds een beetje misselijk, heb ik steken in mijn borsten en buik en heb de laatste 3 dagen ook overgegeven. Mijn vriend zegt ook dat mijn tepels gevoeliger zijn, wat ook wel kan kloppen..
Daarom heb ik van de week weer een test gedaan, ook negatief.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is, maar ik maak me zorgen..
Het is toch niet normaal om een periode over te slaan als je altijd heel regelmatig bent?
Nu wacht ik vrijdag af.. Vol spanning. Wat ook niet goed helpt bij het ongesteld worden natuurlijk.Sorry, ik moest even mijn verhaal kwijt.
Groetjes,
A.
14 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 februari 2013 om 20:10Het is mogelijk dat als je de pil gebruikt een menstruatie uitblijft. En dat geeft idd klachten.
Reageren
Wacht de volgende menstruatie even af.
Als je niet menstrueert kun je bij de huisarts een zwangerschapstest laten doen. Die zijn iets precieser dan de dhz testen.
Ik zou je echter willen adviseren om dan een afspraak te maken met de gyneacoloog.A.6 februari 2013 om 20:15Ook als ik al 10 jaar de pil slik en dit me nooit is overkomen?
Reageren
Ik hou een menstruatiekalender bij, waarop ik ook noteer wanneer ik seks heb gehad, en die geeft automatisch aan wanneer je vruchtbare periode is, en rond die dagen heb ik alle dagen seks gehad, dus ik maak me wel een beetje zorgen..John (moderator)
6 februari 2013 om 20:19Beste A,
Ja ook als je de pil al langer gebruikt kan dat.
Reageren
Maak je je zorgen over het feit dat de menstruatie uitblijft of omdat je misschien zwanger bent?A.6 februari 2013 om 20:23Beide.. Ik zit niet echt op een zwangerschap te wachten, maar als het zo is, dan komt dat ook wel goed, daar maak ik me nog het minste zorgen over.
Maar lichamelijk klopt het gewoon niet, in mijn opinie moet er iets zijn waardoor die menstruatie uitblijft..
ReagerenJohn (moderator)
6 februari 2013 om 20:28Beste A.
Reageren
Het kan zijn dat je hormoonhuishouding even van streek is. Een menstruatie overslaan is op zich niet zo´n probleem. Indien je komend weekend (als ik het goed begrepen heb) niet menstrueert, maak dan even een afspraak met de gyneacoloog. Die kan dan kijken of je al dan niet zwanger bent of dat er iets anders aan de hand is.A.6 februari 2013 om 20:32Maar moet er dan niet een aanleiding zijn zoals extreem aangekomen/afgevallen of stres oid?
ReagerenJohn (moderator)
6 februari 2013 om 21:02Nee hoor. Niet noodzakelijker wijs.
Reageren
Het kan gewoon een keer voorkomen. Nogmaals ik adviseer je om een afspraak te maken bij de gyneacoloog. Al is het maar voor je eigen geruststelling.Quote7 februari 2013 om 12:47Ik menstrueer al een paar maanden niet meer:
Reageren
http://thuisarts.nl/vaginaal-bloedverlies/ik-menstrueer-al-paar-maanden-niet-meerA.12 februari 2013 om 23:51Nou, maandag ongesteld geworden, 4 dagen te laat, en het is enorm weinig. Ik ben van plan om hier misschien wel even contact te zoeken met de huisarts, want mijn vriend vertrouwd het nu echt niet meer..
ReagerenA.12 februari 2013 om 23:55Maar nu is het ook zo dat de pil ervoor zorgt dat je onnatuurlijk ongesteld wordt toch? Want van de huisarts (niet mijn eigen huisarts) moest ik maar gewoon de pil slikken afgelopen maand, dus dat heb ik gedaan..
ReagerenJohn (moderator)
13 februari 2013 om 00:12Als ik het goed heb begrepen ben je dus in de pilvrije week ongesteld geworden. Wellicht 4 dagen later dan gedacht. Maar wel ongesteld.
Dat de menstruatie minder is dan normaal kan heel goed. Omdat je een menstruatie hebt overgeslagen is je baarmoeder wel iets van streek.Ik begrijp alleen niet zo goed wat je bedoeld met onnatuurlijk ongesteld worden in de context van het verhaal.
ReagerenA.13 februari 2013 om 00:32Dat je dus juist door het gebruik van de pil gaat bloeden?
ReagerenJohn (moderator)
13 februari 2013 om 00:44Het gebruik van de pil reguleert de menstruatie. Bij een cyclus van 28 dagen menstrueer je dus in de pilvrije week. Tussentijdse bloedingen zijn niet uitgesloten(zgn spotting). Ook niet bij pil of spiraaltje.
Maar dat je juist door de pil gaat vloeien is toch niet helemaal correct.Maar beste A,
Reageren
Als je er niet gerust op bent en je het gevoel hebt dat er iets niet klopt, adviseer ik je toch om een afspraak te maken bij de gyneacoloog.
Dan krijg je in ieder geval zekerheid.Corrie30 april 2013 om 09:06Hallo
Ik ben overtijd en heb moedermelk en opgezette buik maar uit de testen ook uit de bloedtest staat er niet zwanger maar ik voel me ook zo nu vanwegen dat ik het met me dochter dat precies had ook op de testen negatief nu zegt de huisarts dat ik volgende week weer moet gaan prikken maar ook voor evt een gezwel in me hoofd een hormoon gezwel maar hij zegt erbij dag het heeeeel weinig voorkomt maar ik vind het wel doodeng ben echt super zenuwachtig heb iemand dit ook eerder meegemaakt
Reageren