- Anoniem6 januari 2016 om 12:39
Beste allemaal,
Ik ben een meisje van 18 jaar, en heb nou al driekwart jaar last van misselijkheidsaanvallen. Er zit geen verband tussen de aanvallen, ze kunnen elk moment van de dag beginnen, een uur duren of de hele dag, voor of na het eten. (Uiteraard) is mijn eetlust hierdoor ook afgenomen. De klachten begonnen 4 maanden nadat ik aan de pil ging, dus zelf dacht ik dat het hier misschien mee te maken zou kunnen hebben. Nou kan misselijkheid veel verschillende oorzaken hebben, dus vandaar dat ik de vraag hier neerleg. De dokter zei dat als ik zeker wil weten of het aan de pil ligt ik tijdelijk moet stoppen met de pil. Voordat ik dat doe, zou ik het fijn vinden of mensen misschien andere suggesties zouden hebben! Wat ook wel relevant is om erbij te melden is dat ik soms ook last heb van maagzuur.
Alvast hartelijk bedankt!
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 januari 2016 om 13:33Het kan een combinatie zijn van en de pil en maagklachten…..
Reageren
Hoe laat neem je de pil en hoe neem je ze in?Anoniem6 januari 2016 om 15:22Ja dat zou kunnen… Ik neem de pil in principe ’s ochtends. Maar ik moet toegeven dat ik hem nog wel eens vergeet en dan neem ik hem bijvoorbeeld ’s middags als ik weer thuis ben, en soms zelfs ’s avonds. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?
ReagerenJohn (moderator)
6 januari 2016 om 17:18[quote]Maar ik moet toegeven dat ik hem nog wel eens vergeet en dan neem ik hem bijvoorbeeld ’s middags als ik weer thuis ben, en soms zelfs ’s avonds.[/quote]dat zou de oorzaak niet moeten zijn. Dat zou alleen invloed kunnen hebben op de betrouwbaarheid van de pil. Het is wel de bedoeling dat je de pil op regelmatige tijden neemt.
Reageren
Als je de pil op nuchtere maag neemt kan dat wel een probleem zijn. Neem de pil eens een tijdje ’s middags bij het avondeten.Anoniem6 januari 2016 om 21:04Tot augustus heb ik de pil altijd ’s avonds geslikt! Alleen ik merkte aan mezelf dat ik soms de neiging had hem te vergeten, dus vandaar dat ik hem ’s ochtends ben gaan slikken. Heb m’n twijfels of het hier aan ligt… Aangezien er geen verband in zit
ReagerenJohn (moderator)
6 januari 2016 om 21:24Ik weet natuurlijk ook niet of de pil de oorzaak is. Maar het is dan beter om ze een tijdje met voedsel in te nemen. ’s Avonds zou dan ook beter kunnen zijn. Als er bijwerkingen zouden zijn merk je er niets van als je slaapt.
ReagerenAnoniem6 januari 2016 om 21:34Dat vind ik een hele goede opmerking. Je hebt natuurlijk niet na 15 uur pas last van zo’n pilletje, dan is het al lang langs je maag-darmkanaal. Aangezien ik de pil pas sinds een paar maanden ’s ochtends slik, en ik er al bijna 10 maanden last van heb, zou ik dan denken dat het is anders zou moeten zijn. Stress? Schildklier? Ik weet het niet…
Reageren