Zoeken Vraag het forum

Misselijkheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste allemaal,

Ik ben een meisje van 18 jaar, en heb nou al driekwart jaar last van misselijkheidsaanvallen. Er zit geen verband tussen de aanvallen, ze kunnen elk moment van de dag beginnen, een uur duren of de hele dag, voor of na het eten. (Uiteraard) is mijn eetlust hierdoor ook afgenomen. De klachten begonnen 4 maanden nadat ik aan de pil ging, dus zelf dacht ik dat het hier misschien mee te maken zou kunnen hebben. Nou kan misselijkheid veel verschillende oorzaken hebben, dus vandaar dat ik de vraag hier neerleg. De dokter zei dat als ik zeker wil weten of het aan de pil ligt ik tijdelijk moet stoppen met de pil. Voordat ik dat doe, zou ik het fijn vinden of mensen misschien andere suggesties zouden hebben! Wat ook wel relevant is om erbij te melden is dat ik soms ook last heb van maagzuur.

Alvast hartelijk bedankt!

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan een combinatie zijn van en de pil en maagklachten…..
    Hoe laat neem je de pil en hoe neem je ze in?

Reageren
    Anoniem

Ja dat zou kunnen… Ik neem de pil in principe ’s ochtends. Maar ik moet toegeven dat ik hem nog wel eens vergeet en dan neem ik hem bijvoorbeeld ’s middags als ik weer thuis ben, en soms zelfs ’s avonds. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Reageren
    John (moderator)

[quote]Maar ik moet toegeven dat ik hem nog wel eens vergeet en dan neem ik hem bijvoorbeeld ’s middags als ik weer thuis ben, en soms zelfs ’s avonds.[/quote]dat zou de oorzaak niet moeten zijn. Dat zou alleen invloed kunnen hebben op de betrouwbaarheid van de pil. Het is wel de bedoeling dat je de pil op regelmatige tijden neemt.
    Als je de pil op nuchtere maag neemt kan dat wel een probleem zijn. Neem de pil eens een tijdje ’s middags bij het avondeten.

Reageren
    Anoniem

Tot augustus heb ik de pil altijd ’s avonds geslikt! Alleen ik merkte aan mezelf dat ik soms de neiging had hem te vergeten, dus vandaar dat ik hem ’s ochtends ben gaan slikken. Heb m’n twijfels of het hier aan ligt… Aangezien er geen verband in zit

Reageren
    John (moderator)

Ik weet natuurlijk ook niet of de pil de oorzaak is. Maar het is dan beter om ze een tijdje met voedsel in te nemen. ’s Avonds zou dan ook beter kunnen zijn. Als er bijwerkingen zouden zijn merk je er niets van als je slaapt.

Reageren
    Anoniem

Dat vind ik een hele goede opmerking. Je hebt natuurlijk niet na 15 uur pas last van zo’n pilletje, dan is het al lang langs je maag-darmkanaal. Aangezien ik de pil pas sinds een paar maanden ’s ochtends slik, en ik er al bijna 10 maanden last van heb, zou ik dan denken dat het is anders zou moeten zijn. Stress? Schildklier? Ik weet het niet…

Reageren
Reageer op: Misselijkheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.