Zoeken Vraag het forum

Misselijkheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ND

Goedemorgen,

Mijn vriend heeft al bijna een jaar last van vlagen van misselijkheid. Hiervoor is hij meerdere malen bij de dokter geweest. Bij palpatie van de maag werd hij erg misselijk en daarom heeft hij maagzuurremmers en domperidon voorgeschreven gekregen. Deze lijken weinig te helpen. In bloedonderzoek is niks afwijkends gevonden.

De misselijkheid komt op in vlagen, wisselend in sterkte. Soms heeft hij er weken geen last van en dan ineens komt het weer op zetten. Te pas en te onpas. Dit kan ‘s ochtends op een lege maag zijn, ‘s middags na het eten etc. Wel lijkt het op een lege maag vaker voor te komen. Daarnaast valt het me op dat wanneer mijn vriend gespannen is, door bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek of de tandarts, zijn misselijkheid ook opspeelt. De misselijkheid gaat niet gepaard met pijn of zuurbranden. Hij heeft puur last van misselijkheid waardoor hij soms ook moet braken.

Hebben jullie enig idee welke diagnoses zouden kunnen passen bij zijn casus? Ik ben er zelf namelijk erg geïnteresseerd in maar kan op internet niet zoveel vinden. Gastro-intestinale reflux lijkt me namelijk niet van toepassing omdat hij alleen misselijkheid en braken ervaart.

Daarnaast wil ik graag weten wat zijn symptomen zou kunnen verlichten.

Alvast bedankt!!

ND

1 reactie
    Reageren
    ND

Goedenavond,

Ik ben vergeten te vermelden dat mijn vriend 22 jaar is.

Alvast bedankt!

Reageren
Reageer op: Misselijkheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.