Zoeken Vraag het forum

aanhoudende misselijkheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lashay

Ik heb al een jaar last van aanhoudende misselijkheid en heb al verschillende onderzoeken gehad. Is er iemand die weet wat het zou kunnen zijn?

Ik heb meerdere bloedonderzoeken gehad waarbij alles in orde was. Heb een gastroscopie gehad die alleen wat maagzweren liet zien, maar die moeten nu weg zijn, want het is ondertussen alweer een halfjaar geleden en heb er destijds omeprazol voor geslikt. Heb een echo gehad waarbij geen bijzonderheden werden getroffen en heb een onderzoek naar parasieten gehad en gekeken naar lactose en gluten-intolerantie wat het ook niet bleek te zijn.
    Verder heb ik al veel medicijnen geprobeerd: omeprazol, mebeverine, domperidon, metaclopromide en ondansetron en deze werken allemaal niet.

Ik rook niet, drink niet en gebruik geen drugs.
    Ben een vrouw van 18 met een gezond gewicht. ( 1m65 bij 50kg).

Het beinvloed mijn dagelijks leven best wel veel en heb elke dag last van de misselijkheid. Iemand die zou weten waardoor het zou kunnen komen?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

“Heb een gastroscopie gehad die alleen wat maagzweren liet zien, maar die moeten nu weg zijn, want het is ondertussen alweer een halfjaar geleden en heb er destijds omeprazol voor geslikt.” Zo vanzelfsprekend als je denkt is dat echter niet dat ze dan ook weg moeten zijn. Het was beter geweest op opnieuw een gastroscopie te doen

Reageren
    Lashay

De MDL-arts had destijds ook gezegd dat mijn misselijkheid hier niet door veroorzaakt zou zijn. Zou er ook een andere oorzaak kunnen zijn voor de misselijkheid?

Reageren
    John (moderator)

Verschijnselen bij een maagzweer
    brandend maagzuur;
    oprispingen (opboeren, waarbij de maaginhoud tot in de keel kan komen);
    een opgeblazen gevoel;
    misselijkheid;
    braken (zelden bloed);
    gauw een vol gevoel na het eten.

Reageren
    Lashay

Alleen het probleem is dat zowel de MDL-arts, als de huisarts als de internist alle drie zeggen dat de misselijkheid niet wordt veroorzaakt door een maagzweer.
    Ik zelf denk dat het best nog wel zou kunnen komen door de maagzweer, maar hoe weet ik dan of deze weg is en of de misselijkheid niet door iets anders wordt veroorzaakt en zijn er nog andere mogelijkheden waardoor de misselijkheid veroorzaakt zou kunnen worden?

Reageren
    John (moderator)

Of de maagzweer weg is kan alleen maar worden vastgesteld met een gastroscopie. Misselijkheid kan natuurlijk ook nog andere oorzaken hebben
    Oorzaken van misselijkheid
    Misselijkheid kan diverse oorzaken hebben, variërend van niet-ernstig tot ernstig. Mogelijke oorzaken van misselijkheid zijn:

Het zien, horen, ruiken of proeven van iets waar je misselijk van wordt.
    Te veel of te vet eten.
    Voedselvergiftiging (iets verkeerds eten of drinken).
    Reisziekte.
    Alcoholgebruik (dan spreken we ook wel van een kater).
    Buikgriep.
    Hormonale veranderingen tijdens de menstruatie of door zwangerschap.
    Hersenschudding.
    Het gebruik van bepaalde medicijnen.
    Het ondergaan van een medische behandeling, bijvoorbeeld chemotherapie.
    Een onderliggende aandoening, bijvoorbeeld migraine, een middenrifbreuk, alvleesklierontsteking, galstenen, een leveraandoening of een maag-darmaandoening.
    Constante of terugkerende misselijkheid kan veroorzaakt worden door stress of angst.

Reageren
Reageer op: aanhoudende misselijkheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.