- Catty15 september 2026 om 14:17
ik krijg mogelijk een nissenfundoplicatie. Blij als het ervan komt, want loop al 15 jaar met klachten, en laatste half jaar niet meer te doen. Probleem is dat ik ook hartpatient ben, en ik ben bang dat dat na de operatie problemen op gaat leveren. Afgezien van meerdere problemen aan het hart zelf, heb ik een zogenaamd ondervuld systeem, en de cardioloog raadde me aan dat ik 1 tot 1,5 liter meer moest gaan drinken per dag. Maar ja, ik heb altijd dorst (is door endocrinoloog onderzoek naar gedaan, en daar ligt geen ziekte aan ten grondslag) en drink gewoonlijk al 4-5 liter per dag. Dat zou dan nu totaal 5 – 6,5 liter per dag zijn. En dat is voor mij al bijna niet te doen. En dan krijg ik over een tijd die operatie en ik zal wel e.e.a. moeten overleggen met MDLarts en anesthesist, want ik weet nu al dat ik na de operatie never aan die hoeveelheid vocht kom. En als ik niet veel binnenkrijg, ga ik van mijn stokje en raak ik ook vaak bewusteloos.
Zijn er mensen die dit ook hebben? En hoe is dat opgelost? Veel zakken infuusvloeistof en maagsonde als je naar huis gaat? Maak me daar een beetje druk om, niet over de operatie zelf.