Zoeken Vraag het forum

Vocht vast houden na operatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Maria

Ik heb een woensdag een galblaas operatie ondergaan d.m.v. een kijkoperatie. Dit is goed verlopen en ben weer thuis gekomen. Alleen houd ik nu enorm veel vocht vast. ben 10 kilo aangekomen en mijn buik is opgezet, maar ook mijn boven en onderbenen ( sinds gisteren extreem). Ik pas niet meer in geen enkele broek en schoen. Mijn vraag is waar komt dit vocht vandaan en is dit normaal na deze operatie?

Ik ben vandaag wel naar de HAP geweest en heb Furisomide 40 mg gehad, moet nu veel naar het toilet.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Neem morgen contact op met de poli MDL/Chirurgie

Reageren
    Maria

Bedankt voor uw reactie.

Is dit een meer voorkomend verschijnsel dat er vocht wordt vastgehouden na een operatie?

Reageren
    John (moderator)

Het kan wel eens voor komen

Reageren
    Tessa

Hoi,

Ik heb hetzelfde ook na een operatie aan mijn rug hou ik heel veel vocht vast 7 kilo aangekomen en ook last opgezette buik. Ze. Denken dat het oedeem is . Ik ben erg somber doordat mijn kleding voor de operatie mij niet meer past .

Wat kan ik hier aan doen ?

Reageren
    Suzan

Misschien naar een oedeem therapeut gaan?

Reageren
Reageer op: Vocht vast houden na operatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.