- Zfb5 juli 2026 om 12:01
Ik 42 jaar heb al een langere tijd last van verschillende klachten sinds de geboorte van onze jongste 2022.
Het begon dat ik niet meer tegen koffie kon hartkloppingen kreeg en ook heftig reageerde op suiker. Daarna een heftige tijd gehad met veel stress. Geprobeerd om af te vallen met medicatie en na de eerste spuit in elkaar gestort. Flauwvallen maagpijn etc etc. Twee weken ontzettend ziek geweest en daarna rustig aan weer iets beter. Dachten aan perimenopause dus gestopt met de pil. Klachten werden veel erger dus begonnen met bio identieke hormonen. Klachten bleven maar. Veel last van maag en tussen schouder bladen alsof je doorboord wordt. Druk op de borst met uitstralende pijn naar keel armen tintelingen en ook last van linker scheenbeen. Nu bij de cardioloog denken ze aan microvasculair lijden. Ik ben nu 8 kilo afgevallen en zo ontzettend moe en uitgeput. Maar twijfel aan de diagnose omdat ik elke keer als ik wat eet of drink het veel erger wordt. Vooral bij dingen die gekruid zijn of citroen ga ik kapot van de pijn. Ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet!