- Anoniem19 april 2026 om 07:21
Hi
Ik ben een vrouw van 26 jaar. Ik heb sinds enkele weken buikkrampen. Ze lijken steeds heviger te worden. Ik heb gezocht maar kan geen oorzaak vinden. Sinds gisteren ook diarree en misselijk maar niet overgeven. Geen koorts. Het wordt erger na t eten, maar ze zijn er continu. Ik voel ze vooral in mijn onderbuik en rond mijn navel, maar ook in mijn bovenbuik. Ook maagkrampen dus. Ik ben nogal opgeblazen, en mijn buik is harder dan normaal en erg opgezet. Alsof hij vol met lucht zit. Buikkrampen verminderen nauwelijks met pijnstillers. Ook ‘s nachts zijn ze aanwezig, en moet mijn buik vasthouden tegen pijn. Wrijven over buik helpt iets net als warmtepad, maar krampen lijken steeds erger te worden. Net als opgezette buik. Lijk inmiddels wel zwanger.2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
19 april 2026 om 21:00Buikklachten zijn niet “makkelijk” …Meerdere oorzaken zijn mogelijk: een simpele lange nasleep van een buikgriepvirus , een voedselallergie, gluten allergie, ontstekingen in de darm en ontstekingen van buik-organen.
Reageren
Het lijkt mij dat het logisch is dat je eea misschien even laat nakijken bij de huisarts.Anoniem19 april 2026 om 21:33Ik zal het doen/ proberen
Reageren