Zoeken Vraag het forum

Help, ten einde raad! Wat kan het zijn?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,
    Ik ben een 30-jarige man, roker en heb licht overgewicht.

Sinds afgelopen december heb ik last van allerlei vreemde klachten. Steeds komen er nieuwe klachten bij, waardoor ik inmiddels ten einde raad ben.

Het begon allemaal toen ik me op mijn werk niet gehoord voelde. Ik ben de jongste en nieuwste medewerker, maar behaalde wel de hoogste omzet. Toch wilden mijn collega’s niet naar mijn ideeën of werkwijze luisteren. De werkdruk was hoog en ik voelde me er niet gelukkig.
    Daarna kregen twee partners van collega’s kanker en overleden beiden (50 en 65 jaar). In december werd ook mijn moeder gediagnosticeerd met huidkanker. Dit alles veroorzaakte veel angst. Gelukkig is mijn moeder nu in remissie en zijn er geen kankercellen meer gevonden.

Ik heb altijd al gevoelige darmen gehad. Als ik bijvoorbeeld pittig at of buiten de deur at, moest ik vaak binnen een paar uur naar het toilet met diarree. Maar sinds december kreeg ik meerdere klachten (zie hieronder):

• Het begon met vage, lichte steken in de linkeronderbuik en stuitpijn. De stuitpijn is verdwenen, maar de steken links onderin zijn er nog. De ene dag merk ik er bijna niets van (bij afleiding), de andere dag juist veel meer. Voor de ontlasting is het ongemak het grootst; daarna voel ik opluchting. Mijn bilspleet is momenteel heel gevoelig en doet pijn. Anus doet geen pijn. Het is er meer boven.

• Een ongemakkelijk gevoel aan de linkerkant van mijn borst dat doortrok naar mijn armen. Dit is nu veel minder, maar soms heb ik nog steken in de borst (wisselend links of rechts). Als ik mijn linkerborstspier vastpak, voel ik de pijn; na vastpakken vermindert deze. Ik voel het niet meer in mijn arm.

• Regelmatig een branderig gevoel bij mijn schouderbladen (bij de longen). Ook pijn in de linkeronderrug, op dezelfde plek als waar ik pijn voel in de linkeronderbuik (sigmoïd).
    • Soms trekt een spier aan de linkerkant van mijn keel samen, wat een vreemd gevoel geeft.
    • Ontlasting is vaak brijig en lichtbruin, met onverteerde etensresten. Soms heel zacht, soms een platte lichtbruine ontlasting. Nooit bloed gezien.
    • Zelden lichte steken in het hoofd en de bovenkant van de nek.
    • Gele afscheiding uit de plasbuis in de ochtend.
    • Bij het plassen de eerste paar seconden een branderig gevoel, daarna niet meer.
    • Soms voelt de plasbuis gevoelig aan.
    • Stuiptrekkingen linkonderbuik darmen?
    • Algehele malaise?

Ik drink helaas nu weinig en eet alleen in de avond…

Ik ben inmiddels bij drie verschillende huisartsen geweest. Zij adviseerden een SOA-test. Daarnaast zeiden ze dat ik paniekaanvallen heb en minder stress moet ervaren.

Ze hebben naar mijn longen geluisterd, mijn hart beluisterd, mijn buik gevoeld en mijn zuurstofgehalte gemeten. Alles klonk en voelde volgens hen normaal. Ik ben niet afgevallen, hoest geen bloed en heb geen bloed in de ontlasting. Toch maken de zorgen me gek.

Kan dit komen door een SOA die ik bijvoorbeeld jaren geleden heb opgelopen? Ik heb al zes jaar een vaste partner en heb me eigenlijk nooit voor haar laten testen.
    Of kan het te maken hebben met candida, of zelfs iets ergers zoals long- of darmkanker? Ik maak me enorm veel zorgen.

Ik hoop dat iemand zich herkent in mijn klachten of weet wat dit kan zijn. Ik heb nu een SOA-zelftest gekocht (urine) voor chlamydia en gonorroe (lab).
    Groet,

Bezorgde man

5 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Het klinkt mij allemaal wel als spanningsklachten die zich richten op je spieren en darmen. Wat je plasklachten betreft: waarom alleen een SOA test en niet ook een oriënteren urine onderzoek bij een van die drie huisartsen? En kanker kan maar deels in het bloed zichtbaar zijn, maar als je geruststelling wil vraag dan om geruststelling!

Reageren
    Anoniem

Dag Peter,

Een urine onderzoek voor een blaasontsteking bedoel je? Die heb ik gedaan en kwam negatief terug. Ik heb naar geruststelling gevraagd en die hebben ze gegeven. Alleen loop ik al 8 maanden met vage klachten. Continue aan het googlen etc. Maar hoe ontstaat dan spanning. Ik merk zelf niet dat ik er gespannen bij zit zeg maar.

Reageren
    Peter (huisarts)

Als bloed en urinetesten en lichamelijk onderzoek niets uitwijzen en jij je niet gerust voelt qua darmklachten..vraag dan om verder onderzoek. En mogelijk dat dat je dan kan geruststellen. Een andere weg die je kunt bewandelen zijn gesprekken over je onrust en de “angst die je gek maakt”. Dat kan via een praktijkondersteuner GGZ of een psycholoog.

Reageren
    Anoniem

Ik ben denk ik dus een hyperchonder merk ik nu. Ik zie een moedervlek op mijn linker bal en nooit eigenlijk op gelet dat ik deze had. Is dit een verdachte moedervlek? Zou de pijn hiervan komen?!

Reageren
    Anoniem

Skinvision geeft aan laag risico.

Reageren
Reageer op: Help, ten einde raad! Wat kan het zijn?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.