- Feyza12 juli 2025 om 10:14
Hoi,
Ik ben een vrouw van 32. In februari 2025 kreeg ik ineens last van mijn maag en het voelde of mijn eten niet zakte. Voor de rest voelde ik me gewoon goed. In Mei toch naar de huisarts geweest en is de helico pylori bacterie vastgesteld d.m.v ontlastingonderzoek. Ik kreeg dubbele antibiotica kuur en maagbeschermers. Eerste 2 weken voelde ik me weer goed en was ik tevreden. Na 2 weken is alles erger dan voorheen. Mijn klachten zijn: duizelig, misselijk, extreem moe en last darmen. Wanneer ik rechtsonder in mijn buik druk hoor je watergeluiden. Ik ben nu best bang omdat de dokter zei dat de bacterie maagkanker kan veroorzaken.
Wie herkent zich in mijn verhaal en kan mij geruststellen. En is het normaal dat er watergeluiden komen vanuit mijn darmen rechtsonder.. 🥲
Groetjes een angstige mama
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 juli 2025 om 10:37Darmen kunnen van allerhande geluiden maken.
Reageren
En wat maagkanker betreft: dat zou kunnen ontstaan bij een langdurige onbehandelde infectie. De behandeling die je hebt gehad maakt dat risico vele malen kleiner.
Wel is het goed om een nieuwe test te laten doen. Bespreek dat dus met je huisartsFeyza12 juli 2025 om 10:52Bedankt voor je reactie.. mijn huisarts zegt dat deze klachten komen door de zware antibiotica kuur en dat het tijd nodig heeft. Ik wil hem geloven maar voel me zo beroerd dat ik steeds denk er moet wat anders zijn.. En ik heb gegoogled vocht in darmen. Er stond gelijk ascites dat heeft me extreem bang gemaakt.
ReagerenJohn (moderator)
12 juli 2025 om 11:16Je huisarts heeft wel gelijk. De kuur kan behoorlijk op de darmen werken. Je zou je darmen kunnen ondersteunen door probiotica gebruiken. De geluiden in de darmen worden veroorzaakt door lucht en ontlasting en dat kan behoorlijk “borrelen\” .
Reageren