Zoeken Vraag het forum

Maagbacterie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Als ik het goed heb zou je het helicobacter pylori al van kleinsaf in jou kunnen hebben? Ik word er van de week op getest en pak nu dat ik het heb moet mijn gezin dan ook evt een ademtest doen omdat dit toch via het gezin wordt verspreid ? Of heb ik het mis ?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Eerst maar eens testen of je de bacterie wel hebt. Dan met je arts bespreken hoe verder

Reageren
    Anoniem

Ik heb het 4 jaar terug al eens gehad en heb exact dezelfde symptomen. Nooit afgevraagd hoe je zoiets zou kunnen krijgen daarmee dat ik het hier eens vraag

Reageren
    John (moderator)

De Helicobacter pylori-bacterie wordt meestal van persoon op persoon overgedragen, vaak al op jonge leeftijd, vooral bij kinderen onder de vijf jaar. De exacte manier van besmetting is niet volledig bekend, maar slechte hygiënische omstandigheden spelen waarschijnlijk een rol. De bacterie kan zich in het slijmvlies van de maagwand nestelen en daar levenslang blijven, tenzij er een behandeling plaatsvindt.

Reageren
    Leone

Ik heb mijn ontlasting laten testen ivm heliobacter. Morgen de uitslag. Heb maagverkleining gehad. Pijn,opgeblazen maag/buik gebied. Wakker geworden door stekende pijn. Ging niet echt weg. Verder stinkt mijn urine maar heb geen blaasontsteking.Mijn urine was van de week stroperig en een beetje bruin,leek bloed. Ik heb geen baarmoeder meer. Door hartmedicatie mocht ik geen omeprazol maar toch voor 10 dagen gekregen. Mijn eigen medicatie plus omeprazol zorgt ervoor dat de pijn nu minder is. Hiervoor heb ik een antibiotica kuur gehad voor een abces onder mijn navel. Ik heb nog steeds een gevoelige buik maar abces is weg en antibiotica kuur is klaar. Nu dus getest op heliobacter en eigenlijk hoop ik dat t t niet is. Ik lees namelijk dat mensen na behandeling nog meer klachten hebben als ervoor. Wil ik de rest van mijn leven misselijk zijn en neem ik de pijn op de koop toe of wil ik nog meer klachten.opgezette buik/maag is niet elke dag en ontlasting is veel nu. Ik weeg 43 kilo.

Reageren
Reageer op: Maagbacterie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.