- JanPostma6 januari 2010 om 14:48
Hallo, Ik ben Jan en heb sinds enkele weken een vreemd drukkend gevoel aan de rechterkant in de streek tussen de lies en de onderkant van de ribben.
Dat klinkt een beetje vaag en zo ervaar ik het ook.
Ik heb geen pijn alleen een vervelend gevoel.
Soms lijkt het op de plek van de blinde darm te zitten en een paar minuten later zit het een stuk hoger, net onder de ribben.
Dat waren voor kort ook de enige klachten.
Afgelopen Zondag avond had ik opeens een bittere smaak in mijn mond en had ik ook wat last van mijn maag.
De volgende ochtend stond ik ook een beetje misselijk op, mijn ontlasting was ook gelig.
Toen kreeg ik het vermoeden dat het misschien wat met de gal te maken heeft.
De hele dag door een beetje raar gevoel gehad in de maag dat in de loop van de dag afzakte richting de buik.
Heb de hele dag geen koffie gedronken en zo vetarm mogelijk gegeten.
Dinsdag morgen stond ik op en had nergens last van !
Weer de hele dag geen koffie gedronken en mijn normale boterham met kaas gegeten.
“s avonds weer vetarm gegeten en de hele dag geen problemen gehad.
Woensdag morgen was mijn ontlasting weer normaal. Maar nu wel weer de hele dag dat drukkende gevoel aan de rechterkant, varieerend van boven naar onder en een beetje een misselijk / onbestendig gevoel.
In de ochtend zat het gevoel meer bij de blinde darm, en in de middag net onder de rechter ribbenboog.Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn of is er iemand met soortgelijke klachten ?
Ik ben niet iemand die snel naar een huisarts gaat, zeker omdat ik ook geen pijn heb, maar ik zit er nu wel aan te denken…
Alvast bedankt !
Jan
5 reactiesReagerenJanPostma6 januari 2010 om 16:17Was nog vergeten te vermelden dat ik sinds dinsdag ochtend ook ineens een aantal rode bulten heb, verspreid over mijn lichaam, en ze jeuken ook.
Reageren
Net op de terug weg in de auto een tintelend gevoel net onder de lies en toen was even het drukkende gevoel zo goed als weg.
Ben nu thuis en het komt weer een beetje terug. vreeeemd maar niet leuk.Martin8 januari 2010 om 00:01Jan, ga even nar de huisarts, dan weet je zeker wat er aan de hand is.
Reagerenbrenda A8 januari 2010 om 22:56hiermee moet je toch echt even naar de huisarts gaan.
Reageren
niet mee doorlopen, laat het even door de huisarts onderzoeken en o.a. bloedonderzoek en misschien verwijzing voor een echo.
beterschap, laat je nog iets horen?
BrendaJanPostma17 januari 2010 om 13:40Sorry voor de late reactie maar ben een weekje met vakantie geweest, gedurende de week soms een beetje misselijk en zo nu en dan ook weer dat vreemde gevoel aan de rechterkant.
Ik ben er trouwens wel achter wat die rode vlekken waren….waterpokken !
Heb ze als kind niet gehad maar mijn 2 jaar oude zoontje had ze kort geleden en heeft mij dus besmet.
De bultjes zijn nu zo goed als verdwenen.
Geen last meer gehad van gele ontlasting of een bittere smaak, gisteren en vandaag geheel klachten vrij.
Voor mijn vakantie bij de huisarts geweest en die stuurde mij door om bloed te prikken, a.s Dinsdag krijg ik hiervan de uitslag.Groetjes
Reageren
JanAnoniem30 juni 2014 om 06:45Ik ben nu 8i ikheb al van mij 16 jaar maag darm klachten ik kan wel staalle spijkers eten maar ik heb altijd klachten je word wel oud mee groetjes
Reageren