- Anoniem2 december 2015 om 09:27
Hallo allemaal,
Al jaren heb ik last van een zeurend gevoel in mijn linkerzij. Het is geen pijn en het is ook niet te relateren aan eten / drinken of bijvoorbeeld tijdstippen. Het is een zeurend gevoel wat vanuit de linkerzij ter hoogte van de onderste ribben naar de voorkant trekt.
Soms heb ik ook last ter hoogte van de band van je BH aan de zij.Een paar weken geleden maakte ik me er ineens heel druk om en ben ik naar de HA gegaan. Deze heeft mijn buik bevoeld, maar kon niets raars ontdekken.
Omdat ik aangaf ook weleens een plek op mijn rug te voelen, verwees zij me door naar de fysio omdat ze dacht dat het weleens met mijn ribben te maken kon hebben. De fysio bevestigde dit en heeft me nu 4 keer behandeld. In eerste instantie leek het minder te worden, maar na een verkeerde beweging dit weekend had ik maandag ineens best veel pijn ter hoogte van mijn BH bandje. Inmiddels is het weer weg, maar het zeurende gevoel aan de onderkant van mijn ribbenkast blijft.Ik maak me zorgen dat ik wat mankeer. Anderzijds heb ik dit al zo lang, dat als het echt wat ergs had, ik al meer dingen had moeten hebben. Voel me verder kiplekker en heb geen gekke dingen.
Moet er wel bij zeggen dat ik een beetje hypochondrisch ben aangelegd en al snel het ergste denk.
Maar wie kan er iets zinnigs zeggen over het zeurende gevoel links aan de onderkant van de ribbenkast, doortrekkend naar de voorkant?Alvast bedankt!
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 december 2015 om 10:23Het kan natuurlijk nog steeds met je ribben te maken hebben….
Reageren
Hoe oud ben je?Anoniem2 december 2015 om 11:21Ik ben 33.
Ja, dat zou wel de meest logische verklaring zijn.
Reageren
Vooral ook omdat ik het niet kan linken aan eten of drinken, maar tevens heb ik geen last met bewegen. Het lijkt soms weleens wat erger te zijn als ik zit.John (moderator)
2 december 2015 om 11:41Naar de fysio dus…..
Reageren
Bespreek het met de fysio.Anoniem2 december 2015 om 11:46Daar ben ik reeds onder behandeling.
Morgen weer een afspraak en dan zal ik het wederom aankaarten.Is het wel mogelijk dat iets uit je ribben uitstraalt naar de voorkant?
ReagerenJohn (moderator)
2 december 2015 om 11:52Ja hoor. Dat kan zeker…..
ReagerenAnoniem2 december 2015 om 12:54Zou het ook kunnen komen door PDS? Heb verder geen pijn / last met stoelgang oid.
En zijn er misschien nog andere mensen die dit ook herkennen?
ReagerenTim19 november 2023 om 21:48Klinkt als wat ik ook heb. Ook lang mee doorgeleefd, is enkel druk maar niet heel vervelend. Als ik lig wordt het wel erger vooral op mn linkerzij. Geen idee wat dit is – maar wil er ook mee naar de huisarts gaan. Die dacht overigens toen ik het eerder al een keer meldde aan een overbelaste pees. Maar zo voelt het niet. Voelt meer als iets in mn darmen/ of wat daar druk op geeft. Milt?
ReagerenRieks7 juli 2024 om 15:08Goedendag
Reageren
Alle bovenstaande klachten heb ik ook last van alle bloedonderzoeken zijn goed echo gehad niets tezien.
Maar mijn klachten blijven niet constant Maar het zeurende pijn.
Ik vindt dit heel vervelend ik ben 69 jaar verder geen klachten.
Wie heeft tips
Gr Rieks