Zoeken Vraag het forum

Diarree door antibiotica

Peter (huisarts)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ikke

    Ik heb vorige woensdag antibiotica (amoxilline) gekregen voor keelontsteking. Deze is gelukkig verbeterd, maar sinds vrijdag heb ik ’s morgens diarree. Eerst nog een beetje vorm, maar nu blijft er niks over. Huisarts zei vrijdag, dat ik darmen moest ondersteunen met probiotica. Eten kan ik wel gelukkig nog. Maar wat met ik nu? Moet normaal nog 3 dagen antibiotica. Op de foto is te zien wat er in de wc pot was

    2 reacties
    Reageren
    Suus

    Gewoon eerst je kuur afmaken, die diarree trekt waarschijnlijk
    daarna wel weer bij.
    En je kunt, zoals de huisarts al zei, probiotica gaan gebruiken.
    Zorg dat je verder gezond eet en daarmee je darmen wat helpt en neem als je er ongerust over bent, morgen even weer contactop met je huisarts. .
    Stop in ieder geval niet zonder overleg met de antibiotica, dan heb je kans dat je een volledige nieuwe kuur moet gaan nemen.

    Reageren
    Ikke

    Stoppen doe ik zeker niet. Maar mijn darmen waren voor de antibiotica kuur al niet in orde. Werd doorgestuurd naar mdl arts, maar daar kan ik pas in mei terecht.

    Reageren
Reageer op: Diarree door antibiotica
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB



Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

 

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Obstipatie zo kun je het verhelpen
4 min leestijd

Obstipatie? Zo kun je het verhelpen

Probiotica, hebben ze wel nut?
4 min leestijd

Probiotica, hebben ze wel nut?

Verschillende oorzaken van diarree
5 min leestijd

Verschillende oorzaken van diarree

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB



Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.