Zoeken Vraag het forum

Diarreeprobleem sinds ik antibiotica gebruik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Diarreeman

Hoi,

Ik ben sinds 25 juni begonnen aan efracea 40 mg capsules. Ik neem elke dag 1 in. Dit heeft mijn dermatoloog voorgeschreven ivm ontstoken huid (rode bultjes en puistjes op gezicht). Ik moet de antibioticakuur afmaken. Ik heb nog 41 capsules te gaan. Op 6 augustus moet ik terug voor controle.

Het probleem is dat ik diarree heb gekregen sinds ik ben begonnen met de antibiotica. De eerste dagen vielen nog wel mee maar de laatste week heb ik het iedere dag. De diarree is niet in combinatie met bloed.

Moet ik nu stoppen met de antibiotica en direct mijn huisarts inlichten of is dit normaal bij het gebruik van antibiotica?

Groetjes

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou wel even bellen….

Reageren
    Diarreeman

Maar de alarmbellen hoeven nog niet te gaan rinkelen? Ik kan maandag pas langsgaan om even een afspraak te maken.

Reageren
    John (moderator)

Dat kan nog wel tot maandag.

Reageren
    Diarreeman

Hoi,

Een korte update. Ben niet naar de huisarts gegaan omdat mijn ontlasting weer normaal is.

Houdt dit echter in dat de antibiotica niet meer werkt of moet ik dat anders zien?

Gr

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft met werking van de antibiotica verder niets te maken

Reageren
    Catootje

Antibiotica verstoren je darmflora en zorgen voor verliezen aan diverse vitaminen en mineralen, waaronder vitamine B en K en ijzer. ben geen voorstand van antibiotica bij chronische, vrij onschuldige aandoeningen. Beter zou je wat kunnen doen aan de oorzaken, zoals voedingspatroon, minder gezonde darmflora, candida, tekorten aan diverse voedingsstoffen enz. Wat je voedingspatroon zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Insulineresistentie speelt namelijk een rol bij het ontstaan van puistjes. Beter ook de zuivel zoveel mogelijk vermijden.

Natuurlijke ontstekingsremmende middelen zijn kurkuma, omega 3 en colloïdaal zilver.

Reageren
Reageer op: Diarreeprobleem sinds ik antibiotica gebruik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.